• WIG +1,44%
  • WIG20 +1,72%
  • mWIG40 +1,02%
  • sWIG80 +0,54%
  • FW20 +1,66%
  • NewConnect -0,13%
  • DJI +1,09%
  • NASDAQ +2,46%
  • S&P500 +1,6%
  • NIKKEI225 +0,26%
  • FTSE -0,36%
  • DAX +0,06%
  • DJI Futures +0,2%
  • Ropa Crude +1,45%
  • Ropa Brent +2,07%
  • Złoto +0,1%
  • Srebro -0,89%
  • Miedź +1,92%

Pokaż wszystkie

Złote przecięcie zachęca do zakupów

Zbigniew Papiński | Sobota [20.06.2009, 09:00]

51 komentarzy / Skomentuj

Kliknij, aby powiększyć
Czy to nie jest pułapka?

Co to jest złote przecięcie („golden cross”)? Tradycyjnie mówimy o „złotym przecięciu”, kiedy średnia z 50 sesji przecina się ze średnią z 200 sesji. Jeżeli krótsza przecina dłuższą od dołu otrzymujemy sygnał kupna, jeżeli krótsza przecina dłuższą od góry dostajemy sygnał sprzedaży.

Najpopularniejsze warianty to zwykła średnia, czyli SMA oraz EMA, czyli wykładnicza. Sam nieco lubię pobawić się w modyfikacje i wybieram jako krótszą średnią EMA 55 wynikającą z ciągu liczb Fibonacciego z SMA 200, ale przyznaję, że nie wykonałem dokładnych, szczegółowych badań, że rzeczywiście jest ona lepsza od 50 SMA czy 50 EMA.

W czwartek na blogu MarketSci znalazły się wyniki testów przeprowadzonych przez Michaela Stokesa dla indeksu S&P500 w latach 1960-2009. Wyniki wydają się godne zastanowienia. Przebywając cały czas na rynku, czyli strategia „kup i trzymaj” przyniosła średnioroczną stopę zwrotu 5,7%. Natomiast stosując się do sygnałów złotego przecięcia ze średnią wykładniczą mamy odpowiednio 7 %, a ze zwykłą 7,3%.

Ktoś powie, że to śmiesznie mała różnica na pierwszy rzut oka, ale w takim razie porozmawiajmy o pieniądzach. Załóżmy, że twój ojciec/dziadek zainwestował 10 000 dolarów w te strategie w 1960 roku. Dla „kup i trzymaj” obecny wynik to 151 424 dolarów. Dla EMA 275 299 USD, a dla SMA 200 to już 315 781 dolarów. Zasadnicza różnica, prawda?

Poza tym w przypadku „buy and hold” obsuwy portfela są też zdecydowanie większe i naprawdę ciężko psychicznie znieść zjazd wartości naszego majątku o na przykład 50%, jak było to ostatnio. Do pomiaru ryzyka służy tak zwany wskaźnik Sharpe’a. Im jest on wyższy, tym mniejsze ryzyko danego portfela i przy podobnych rezultatach funduszu czy danej strategii inwestorzy powinni wybierać te z wyższym wskaźnikiem Sharpe’a. Dla „kup i trzymaj” wynosi on 19,4%, dla EMA 39%, a dla SMA 44% rocznie.

Pora na konkrety. Na S&P500 sam indeks nie może przejść EMA200. Widać za to blisko możliwość wystąpienia sygnału kupna z przecięcia się SMA50 z SMA200. Na razie jednak nie ma takiego sygnału i nie uprzedzajmy faktów (wykres nad artykułem).

Z kolei zupełnie inaczej wygląda to w Polsce. Na średnich prostych padł sygnał kupna we wtorek i z tego wynika, że kierujący się nim powinien kupować w środę, kiedy WIG20 spadł do 1920 punktów.

Kliknij, aby powiększyć


Podobnie sprawy się mają z WIGiem, gdzie na średnich prostych sygnał pojawił się, ale na wykładniczych jeszcze nie. Z tym, ze data jest nieco wcześniejsza.

Kliknij, aby powiększyć


Teraz rodzi się pytanie czy są to skuteczne sygnały? Może zerknijmy na ostatnie. Padają one rzadko i dla indeksu WIG ostatni sygnał kupna widzieliśmy 23 grudnia 2002, czyli kierujący się tym wskazaniem kupował akcje 27 grudnia 2002 zaraz po świętach. Tego dnia indeks zamknął sesję na 14402,5 punktów. Potem trzeba było spokojnie czekać, ewentualnie dokupując w lokalnych dołkach aż do 3 grudnia 2007 roku. Wtedy pokazał się sygnał sprzedaży, czyli pozbywalibyśmy się akcji przy poziomie WIG ponad 56 000 punktów. Nowy sygnał kupna pojawił się właśnie przed kilkoma dniami, czyli w okolicach 32 000 punktów. Czy jest on wiarygodny?

Kliknij, aby powiększyć


Wydaje się, że z sądami najlepiej poczekać na potwierdzenie ze strony amerykańskiego S&P500 i wtedy dopiero zastanowić się nad naszą strategią samodzielnie wybierając spółki (można też wspomagać się podanym wyżej systemem) lub zdając się nieco na los i widzimisię zarządzających przez pośrednictwo funduszy inwestycyjnych. Proszę jednak pamiętać, że nigdy nie ma 100% gwarancji, że zarobimy na giełdzie i odpowiednio ustalić poziom swojego ryzyka już na początku. Tym bardziej ostrożność jest wskazana, bo giełdy rosną bez żadnej większej korekty od ponad trzech miesięcy (u nas nawet czterech).

Treści przedstawione w artykule są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansówz dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Autor nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego artykułu, ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie niniejszego artykułu.

Komentarze Czytelników (51)

Zgłoś Odpowiedz

stulej

09:22 [20.06.2009]

1.

[cool]

Zgłoś Odpowiedz

leszcz szuwarowy

10:07 [20.06.2009]

Asekuracja, ..asekuracja,, przetnie, nieprzetnie,.plan już dawno jest ustalony. Większość ma myśleć że zarobi, nie weszli, to wejdą po wyższych cenach, bo gdyby w najblizszym czasie indeksy zaczynaly odbijać ,powiedzmy w okolice 38%, to jesli maja jeszcze rosnąć , powinny cofnąć sie i to mocno w okolice powiedzmy 1800-1900[plus minus]. Za chwile ''inwestorzy'' zaczną wierzyć w sygnały[ o ktorych pisze autor], bo jest to ewidentny sygnał kupna i będą kupować , To będzie powiedzmy jakaś częsc potencjalnych inwestorów [ktorzy kupią] . Dlatego myśle że przy 38% , wyczerpie sie potencjał kupna , po czym z zasadą ''koszernosci'' czyli innymi słowy ''sztuki dymania'' indeksy polecą mocno na południe. I znowu, tym razem już przy ''większej widowni''[ no bo jak spadnie kilkaset pkt. to grzech nie kupić, a po drugie korekta się należała-takie będą tłumaczenia] indeksy zaczną się piąć powoli na 62% zniesienia.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:12 [20.06.2009]

To jest strategia dla długoterminowców i wygląda solidnie, więc nawet jak spadnie to co z tego skoro później będzie wyżej???

Zgłoś Odpowiedz

leszcz szuwarowy

10:27 [20.06.2009]

Gość

To jest strategia dla długoterminowców i wygląda solidnie, więc nawet jak spadnie to co z tego skoro później będzie wyżej???

Z pozoru nic, ale tylko z pozoru ,..bo żeby naprawde jeszcze urosło, musi spaść. Dla mnie ewentualne zlapanie takiej korekty tylko w 50% , to bardzo wymierny efekt , i kwintesencja mojego sposobu postrzegania , co równa sie ''zwielokrotniony zysk'' [ mocne korekty w trendzie czy powiedzmy fali wzrostowej to tak naprawde ''perełki giełdowe''];

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:45 [20.06.2009]

Lepiej poczekać na sygnał z USA i przejście szczytów, bo coś tam zabrakło im pary ostatnio.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:48 [20.06.2009]

"giełdy rosną bez żadnej większej korekty od ponad trzech miesięcy (u nas nawet czterech)" i trzeba dodac ze bez zadnego racjonalnego uzasadnienia. Kryzys sie poglebia i nie wierze ze dno juz osiagnal.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:07 [20.06.2009]

nic nie kumam

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:08 [20.06.2009]

No to wracaj na stronki dla mas :)

Zgłoś Odpowiedz

leszcz szuwarowy

11:26 [20.06.2009]

Gość

"giełdy rosną bez żadnej większej korekty od ponad trzech miesięcy (u nas nawet czterech)" i trzeba dodac ze bez zadnego racjonalnego uzasadnienia. Kryzys sie poglebia i nie wierze ze dno juz osiagnal.

Kryzys to jedno, gielda to drugie, a plan i strategia to trzecie. Na razie rośniemy, nie ważne pod co , dla mnie pod zasade że większość ma być ubrana w akcje ''na górce'' i tym razem też tak będzie. A moment w którym media będą ogłaszać koniec kryzysu, to będzie najlepszym sygnałem do wyjścia z akcji. Prastara zasada piramidy,. "Centrala''- dysponuje danymi on-line, mają dokładnie wszystkie dane, i sami kończa budowanie piramidy zostawiając w pewnym momencie budowniczych bez materiałów i jedzenia [destrukcja]

Zgłoś Odpowiedz

Sowa

12:27 [20.06.2009]

Zauważyliście, że w 2002 po tym sygnale kupna trwaly jeszcze spadki? Także jeśli rzeczywiście ta starategia zadziala, to myślę, że jeszcze warto zaczekać 1-2 tyg.i kupić po trochę lepszej cenie. Jeśli, naprawdę ten sygnał zadziała, to myślę, że grubasy będą chciały jeszcze kupić trochę taniej akcje i mogą podpuszczać na spadki...

Zgłoś Odpowiedz

Gość

12:37 [20.06.2009]

No tak wygląda, że korekta do 1650-1750 byłaby prawdopodobnie dobrą okazją do kupna, więc najlepiej już szykować gotówkę.

Zgłoś Odpowiedz

leszcz sz.

13:08 [20.06.2009]

Gość

No tak wygląda, że korekta do 1650-1750 byłaby prawdopodobnie dobrą okazją do kupna, więc najlepiej już szykować gotówkę.

Korekta do tych poziomów, nie pasuje do ''strategii'' , to się po prostu nie trzyma kupy, na tych poziomach jest cała rzesza chętnych do wejścia, dlatego właśnie indeksy nie powinny spasc w te rejony. no ale ...poczekamy.... i zobaczymy., giełda jest czasem nieobliczalna.

Zgłoś Odpowiedz

Zielona Chmura

13:12 [20.06.2009]

Jest to jakaś strategia, ale gdyby autor pokazał jak wyglądał układ średnich we wcześniejszych latach to wtedy byłoby widać słabość tej strategii, otóż gdy rynek pozostaje w dłuższej konsolidacji to następuje cała seria mylnych sygnałów, które to dopiero są frustrujące i obsuwają kapitał tak, że nikt tego psychicznie nie wytrzyma. Obecny sygnał może być dobry, ale nie musi. Nigdy bessa nie przechodzi nagle w hossę i musi być poprzedzona jakąś konsolidacją tzw. ubijaniem dna. Bessy i hossy na rynkach to zaledwie 30% ruchów cenowych 70% to konsolidacje czyli trend horyzontalny. Moim skromnym zdaniem ten sygnał jest fałszywy, a o prawdziwej hossie możemy zacząć mówić na początku 2010 r., co nie wyklucza, że możemy zobaczyć jeszcze wyższe poziomy cen niebawem.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

13:18 [20.06.2009]

Zielona Chmura niech pofatyguje się i przeczyta artykuł oraz zajrzy na amerykańską stronkę w linku i nie gada głupot -masz tam dokładne obliczenia od 1960 roku do teraz dla USA. Jak zwykle pokolenie jaskiniowców się odzywa patrzące wyłącznie na rysunki nie męczące mózgu czytaniem i myśleniem.

Zgłoś Odpowiedz

leszcz sz.

13:22 [20.06.2009]

Ten sygnał jest o tyle fałszywy , że raczej na pewno nie oznacza hossy, a o tyle prawdziwy że faktycznie giełdy mogą jeszcze sporo urosnąć,.bo powiedzmy za ''kilka miesięcy'' może pójś taki sam sygnał , tyle że w odwrotnym kierunku.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

13:29 [20.06.2009]

Po prostu Morgany za kasę z TARP połamali trendy spadkowe na całym świecie i ubierają leszczy w akcje. robiąc im wodę z mózgu, a na wykresach rysująch hossę. Howgh.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

13:38 [20.06.2009]

Gość

Zielona Chmura niech pofatyguje się i przeczyta artykuł oraz zajrzy na amerykańską stronkę w linku i nie gada głupot -masz tam dokładne obliczenia od 1960 roku do teraz dla USA. Jak zwykle pokolenie jaskiniowców się odzywa patrzące wyłącznie na rysunki nie męczące mózgu czytaniem i myśleniem.


Pofatygowałem się i rzeczywiście maksymalne obsunięcie 33% robi wrażenie, ale mi nie oto chodziło nie gloryfikuję metody kup i trzymaj bo jest zła. Problem w tym , że podczas długotrwałych konsolidacji mylnych sygnałów jest generowanych dużo i to może bardzo psychicznie męczyć. I jest niewielu graczy, którzy to wytrzymają. Natomiast sama metoda nie jest zła.

Zgłoś Odpowiedz

DJ

13:47 [20.06.2009]

Ciągle Pan pokazuje na przykładzie ostatniej hossy 2002 - 2007 jak to SMA 200 z SMA 50 są skuteczne... tymczasem we wcześniejszych hossach... które trwały krócej sygnały te dawały nawet stratę... np. przy krótkiej u nas hossie internetowej. Moim zdaniem wyniki tej strategi po odliczeniu podatków i kosztów transakcji będa w wieloleciu podobne do strategii kup i trzymaj.
Szkoda jedynie że nie ma u nas funduszy indeksowych które byłyby dobrą strategią inwestycyjną dla większości... kontraktów na WIG 20 nie uważam za dostateczne zamienniki

Zgłoś Odpowiedz

Zielona Chmura

14:02 [20.06.2009]

Zgadzam się i stopa zwrotu 7,3 % to słaby wynik jeśli się odejmie inflację i koszty transakcyjne , podatki i stracone nerwy to lepiej kupić sobie obligacje lub włożyć na lokatę.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

15:39 [20.06.2009]

gratuluje.

Zgłoś Odpowiedz

płotka gieldowa

17:06 [20.06.2009]

Szanowny Z.P. . co obstawiasz,? bo ''na dwoje babka wróżyła'' to stara metoda, i czy dalej myślisz że koniec pompowania surowców [ropy].

Zgłoś Odpowiedz

Gość

17:35 [20.06.2009]

płotka gieldowa

Szanowny Z.P. . co obstawiasz,? bo ''na dwoje babka wróżyła'' to stara metoda, i czy dalej myślisz że koniec pompowania surowców [ropy].

A co obstawia Pawel Jus?

Zgłoś Odpowiedz

Gość

17:35 [20.06.2009]

płotka gieldowa

Szanowny Z.P. . co obstawiasz,? bo ''na dwoje babka wróżyła'' to stara metoda, i czy dalej myślisz że koniec pompowania surowców [ropy].

A co obstawia Pawel Jus?

Zgłoś Odpowiedz

płotka gieldowa

19:01 [20.06.2009]

Gość


płotka gieldowa


Szanowny Z.P. . co obstawiasz,? bo ''na dwoje babka wróżyła'' to stara metoda, i czy dalej myślisz że koniec pompowania surowców [ropy].


A co obstawia Pawel Jus?

Nie wiem , co obstawia Paweł, ale jeśli to pytanie retoryczne, to zrozumiałem . Bardzo cenie i szanuje Pawła, bo dla mnie to prawdziwy Polak i świadomy patriota, i właśnie dlatego nie pisze komentarzy, bo po prostu pisał prawde. , A niestety Polacy mają duże trudności w odróznianiu dobrych ludzi od złych., Świadomi Polacy są okreslani przez pseudopolskie media jako oszołomy, lansuje sie za to ukrytych wrogów i dyżurnych ogłupiaczy Polski i Polaków , takich jak hiena Palikot,....

Zgłoś Odpowiedz

Gość

19:25 [20.06.2009]

Jus spamuje na bankierze, onecie czy wp. Błaga o telefon.

Zgłoś Odpowiedz

dani87-800

20:12 [20.06.2009]

fajnie poczytac wasze komentarze chyba wkrecam sie w gielde, chialem sie przywitac przedstawic i dolaczyc do grona szanownych kolegow, jak bardziej podszkole swoj jezyk ekonomiczny to czasami postaram sie cos napisac o moich przemysleniach, pozdrawiam

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:31 [20.06.2009]

jakto rosna bez korekty gant spadl 50% od szczytu prawie i moim zdaniem czas go kupic

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:42 [20.06.2009]

Zielona Chmura

Zgadzam się i stopa zwrotu 7,3 % to słaby wynik jeśli się odejmie inflację i koszty transakcyjne , podatki i stracone nerwy to lepiej kupić sobie obligacje lub włożyć na lokatę.


Jesteś ignorantem i nie ośmieszaj się kolego. W tym czasie średniorocznie obligacje przynosiły 2%. Masz słaby, ale mózg. Popracuj trochę.

Zgłoś Odpowiedz

KX

22:51 [20.06.2009]

Z tymi średnimi to jest tak że dają sygnały kupna i sprzedaży w różnym czasie, w zależnośc czy operujemy wykresami dziennymi, miesiecznymi lub kwartalnymi. I kto mi udowodni które sa bardziej wiarygodne? Ponadto każda śrenia mozna dowolnie wpasować w dowolny wykres, bo niby dlaczego to SMA200 miałaby być lepsza od SMA250 lub SMA150?

Zgłoś Odpowiedz

Zielona Chmura

09:40 [21.06.2009]

Gość

Zielona Chmura

Zgadzam się i stopa zwrotu 7,3 % to słaby wynik jeśli się odejmie inflację i koszty transakcyjne , podatki i stracone nerwy to lepiej kupić sobie obligacje lub włożyć na lokatę.


Jesteś ignorantem i nie ośmieszaj się kolego. W tym czasie średniorocznie obligacje przynosiły 2%. Masz słaby, ale mózg. Popracuj trochę.


Ja mieszkam w Polsce Baranie i u nas obligacje są oprocentowane coś na 6,5 do 7 % jeśli myślisz, że ta metoda przyniesie ci w Polsce więcej niż 7% to zrób sobie dziecko i naucz je grać i po 60 latach może coś zarobi. Jak chcesz mieć zyski od poniesionego ryzyka to musisz mieć 20 do 30% stopę zwrotu, oczywiście zakładając procent składany jeśli wiesz co to jest Tłuku.

Zgłoś Odpowiedz

DJ

09:42 [21.06.2009]

Teoretycznie SMA 55 i SMA 200 odpowiada mniej więcej ilości sesji na kwartał i ilości sesji na rok. Możnaby to powiązać z kwartalnymi i rocznymi wynikami spółek. Ale tak jak pisałem... co jeśli teraz będziemy ciągle rosnąć i np. za 9 miesiecy zaczniemy spadać... np. do 1600... SMA 55/200 przyniesie nam stratę a nie zysk.

Zgłoś Odpowiedz

DJ

09:52 [21.06.2009]

I żeby nie było wcale nie mówię, że spadniemy do 1600... bo równie dobrze możemy być na 2600. Giełda jest często irracjonalna... tak jak ludzie, którzy na niej handlują... a terorię rynku efektywnego można między bajki włożyć. Najlepszym przykładem są spółki, które osiągają teraz rekordowe w swojej historii zyski a wyceniane są 5 czy 10 razy niżej niż rok temu.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

09:57 [21.06.2009]

Raczej irracjonalny jest tak gwałtowny wzrost przed coraz gorszymi wynikami spółek i to nie przez kwartał ...

Zgłoś Odpowiedz

Fiorella

10:41 [21.06.2009]

Niestety wygląda to niestabilnie.

http://housik.pl - mieszkanie z pomysłem!

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:17 [21.06.2009]

Barry znasz taka firme Bartpol co robi preperaty z propolisu??

Zgłoś Odpowiedz

Zielona Chmura

11:32 [21.06.2009]

Jeśli interesują was mechaniczne systemy transakcyjne to:

1. Charles Lebeau David W. Lucas Komputerowa Analiza Rynków Terminowych
2. Van K. Tharp Giełda Wolność Pieniądze Poradnik Spekulanta

To są Biblie dla mechanicznych systemów transakcyjnych.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

12:01 [21.06.2009]

Świetna metoda do zrujnowania sobie portfela, proponuję przeanalizować na różnych indeksach i wszystko jasne.

Zgłoś Odpowiedz

Biała Chmura

12:02 [21.06.2009]

To ze jest to puapka to sie niektórzy przekonaja niebawem.ale wtedy bedzie dla niektorych zapozno i sie obudza w reka w nocniku!!!!Niektorzy tylko potrafia bluzgac i mysla ze gpw to maszynka do robienia pieniędzy,nie znaja sie na AT ale tak jak napisalem potrafia tylko kogos wybluzgac.a do tego nie maja akcji i kontaktow a sie wymondrzaja.art bez rekomendacji

Zgłoś Odpowiedz

Gość

12:12 [21.06.2009]

Bardzo często dochodzi do celowego krzyżowania się tych dwóch średnich tylko po to aby wciągnąć większą liczbę graczy (ubrać). Duże instytucje wiedzą, że "ulica" się tym kieruje i to zadziała.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

12:20 [21.06.2009]

Nie sądzę, żeby ulica kierowała się przecięciem jakichkolwiek średnich. Raczej czeka na reklamy w TV i rekomendacje od taksiarzy.

Zgłoś Odpowiedz

GM

12:42 [21.06.2009]

Panowie, nie po to ''zydowska spekula '' zamieniała USD na PLNa , kilka miesięcy temu [luty[ , przy superatrakcyjnych poziomach, i kupowała po superatrakcyjnych cenach akcje żeby za chwile ''wychodzić z tego interesu'', To nie przypadek że np. KGHM zanurkował do 20 pln, a teraz urósl 350%. Mysle że ''plan'' się realizuje i uważam że ''ubieranie'' w akcje dopiero się zacznie.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:27 [21.06.2009]

Zapowiada się bardzo gorący LIPIEC na giełdach a w POLSCE wyjątkowo upalny,będzie mocne grzanie indeksów w GÓRĘ do jesieni osiągamy 2800 na wigu 20.Radzę przestawić się na pozytywne myślenie inaczej klęska murowana.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:33 [21.06.2009]

Lepiej zrób Zielona Chmura obliczenia na bazie danych historycznych i dopiero później wypisuj swoje spekulacje, bo pisząc o nich, a nie o faktacg, tylko się ośmieszasz

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:37 [21.06.2009]

Jak trafnie w Polsce mamy wyższe stopy procentowe, ale średnie mogą sać wyższą stopę zwrotu niż 7 procent. Mam rację? Czy lepiej wybrać sobie dane, które pasują do swojego widzimisie

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:54 [21.06.2009]

Witam trafiłem na ta stronę zupełnie przypadkowo..szukałem coś na temat bzwbk i jestem pod wrażeniem.. http://www.notowany.(…)achem

dobra analiza a komentarze pod spodem.. żałosne efekt kto posłuchał zarobił..

pozdrawiam

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:56 [21.06.2009]

Jusiu a nie podajesz juz ani maila ani telefonu? Dlaczego? Chciałem zagrać twoim systemem w bierki!

Zgłoś Odpowiedz

zizu

04:00 [22.06.2009]

Zbigniew Papiński

W czwartek na blogu MarketSci znalazły się wyniki testów przeprowadzonych przez Michaela Stokesa dla indeksu S&P500 w latach 1960-2009.



A ktoś kiedyś powiedział, że rynki się zmieniają :):)

Zgłoś Odpowiedz

Zielona Chmura

09:27 [22.06.2009]

Gość

Lepiej zrób Zielona Chmura obliczenia na bazie danych historycznych i dopiero później wypisuj swoje spekulacje, bo pisząc o nich, a nie o faktacg, tylko się ośmieszasz


Przeprowadziłem setki testów różnych systemów mechanicznych i wiem co mówię, oczywiście na forexie bo na polskiej giełdzie za mała historia, ale forex to jeden z najlepszych rynków technicznych. Pofatyguj się i przeczytaj literaturę:
1. Charles Lebeau David W. Lucas Komputerowa Analiza Rynków Terminowych
2. Van K. Tharp Giełda Wolność Pieniądze Poradnik Spekulanta
to może się czegoś nauczysz.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:32 [22.06.2009]

INWESTUJ SKUTECZNIE:

http://gielda.wp.pl/(…).html

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:33 [22.06.2009]

INWESTUJ SKUTECZNIE:

http://gielda.wp.pl/(…).html

Zgłoś Odpowiedz

Gość

23:29 [22.06.2009]

kupywac, kupywac taniej nie bedzie