• WIG -0,87%
  • WIG20 -1,1%
  • mWIG40 -0,29%
  • sWIG80 +0,21%
  • FW20 -1,08%
  • NewConnect -0,02%
  • DJI -0,44%
  • NASDAQ -0,34%
  • S&P500 -0,43%
  • NIKKEI225 -0,13%
  • FTSE -0,36%
  • DAX +0,06%
  • DJI Futures -0,13%
  • Ropa Crude +0,01%
  • Ropa Brent +0,24%
  • Złoto -0,08%
  • Srebro -1,19%
  • Miedź -1,2%

Pokaż wszystkie

Sławny miliarder radzi

Zbigniew Papiński | Wtorek [03.03.2009, 00:00]

75 komentarzy / Skomentuj

Fot. stock.xchng
Jak inwestować i odnieść sukces w życiu.

15 lutego 2009 roku studenci wydziałów biznesowych Uniwersytetu TeksańskiegoAustin spotkali się ze sławnym inwestorem Warrenem Buffettemnr 1 na liście "Forbes’a" w 2008 roku z majątkiem wycenianym na 62 mld dolarów. Obecny był tam również Dang Le, który umieścił zapis tego bardzo ciekawego wydarzenia na swoim blogu. Postaramy się omówić najciekawsze fragmenty.

Na początku poruszono kwestię dywersyfikacji inwestycji. Buffett widzi tu dwa zasadniczo odmienne podejścia. Pierwsze dotyczy profesjonalistów. Jeśli jesteś zawodowcem, lepiej koncentrować się na mniejszej liczbie inwestycji. Dla ułatwienia zrozumienia tego sposobu zarabiania miliarder poczynił analogię z koszykarzem Lebronem Jamesem. Skoro masz takiego gracza w zespole, czy jest sens zdejmować go z boiska wyłącznie po to, żeby zagrał zawodnik z głębokich rezerw?

Wyrocznia z Omahy podaje kilka przykładów z własnej kariery, gdy ze swoim partnerem biznesowym Charlie Mungerem potrafili zainwestować aż 40% kapitału w jedną firmę – American Express, a jednak inwestorzy, którzy powierzyli im pieniądze nie przestraszyli się i żaden z nich nie wycofał pieniędzy. Tu bogacz podkreśla, że istotne jest, aby nie posługiwać się kredytem, ponieważ niepowodzenie jednej inwestycji nie może prowadzić do bankructwa.

Z kolei dywersyfikacja jest doskonałym sposobem zarabiania dla przeciętnych ludzi, nie zajmujących się na co dzień rynkiem giełdowym. Nie trzeba być żadnym geniuszem. Wystarczy systematycznie kupować, najlepiej tani fundusz indeksowy po niezbyt wysokich cenach, a efekty przyjdą same, bo w bardzo długiej perspektywie czasu gospodarka radzi sobie doskonale, choć trafiają się takie okresy jak obecny.

Zapytany o gałęzie gospodarki, na które warto teraz postawić, Buffett stwierdził, że prorokowanie wydaje się pozbawione sensu, bo na przykład samochody, samoloty czy telewizory zrewolucjonizowały świat, a jednak inwestowanie w amerykańskie spółki z tych branż okazałoby się kompletną klapą. Ba, w tej chwili nie istnieje nawet jedna firma z USA produkująca telewizory, a wszystkie wytwarzające samochody znajdują się u progu bankructwa.

Od lat Warren B. powtarza, że ważne, aby firma miała wyraźną przewagę konkurencyjną nad rywalami, której łatwo nie da się zlikwidować. Coca Cola od 122 lat sprzedaje swój napój lekko tylko modyfikując jego skład i wciąż nikt nie dał rady jej zdetronizować. Podobny świetny produkt posiada korporacja Gillette, która zdobyła 70% rynku i zarabia aż 80% marży. Trzeci przykład to batony Snickers. Nawet jeśli masz do dyspozycji miliard dolarów, nie pokonasz żadnej z tych firm, bo mają produkt, który obroni się jak zamek otoczony fosą. Znajdź spółkę z taką przewagą, a zarobisz wielkie pieniądze.

W młodości idolem Buffetta był Benjamin Graham, który starał się wyszukiwać w spółkach ukrytą wewnętrzną wartość i kupować je po niewygórowanych cenach. Sam proces jest żmudny, lecz wcale nie aż tak skomplikowany jak wydaje się na pierwszy rzut oka, a jednak niewielu inwestorów jest w stanie osiągnąć sukces. Dlaczego? Ludzie chcą pieniędzy natychmiast, nie potrafią cierpliwie czekać. To klasyczna historia wyścigu żółwia z zającem, który wygrywa ten pierwszy.

Co dla Buffetta oznacza sukces i szczęście? Po prostu robi to co lubi i wcale nie chodzi o pieniądze, bo od dawna ma ich już tyle, że wcale nie musi pojawiać się pierwszy w biurze o 7 rano. Ważne jest też, aby myśleć o przyszłości, a nie rozpamiętywać przeszłość. Jak powiedział Bertrand Russel: „Sukces to spełnienie twoich marzeń, a szczęście to dążenie do nich.”

Aby odnieść sukces musisz mieć dobre wzorce i twardo stąpać po ziemi. Buffett zawsze podziwiał swojego ojca oraz Benjamina Grahama, a oni go nigdy nie zawiedli. Z kolei on sam twierdzi, że nie wydał nawet centa w życiu, aby się obnosić ze swoim bogactwem. Zupełnie nie interesuje go rywalizacja o to czy jego łódź jest dłuższa o 5 metrów od tej sąsiada. Na dodatek mieszka od lat w tym samym domu i do życia wystarcza mu 100 000 dolarów rocznej pensji (przy kilkudziesięciu miliardach majątku to raczej niewiele).

Przy okazji miliarder zaproponował taką drobną zabawę, żeby zastanowić się kogo wybrałbyś, gdyby zaproponowano tobie, że możesz kupić 10% przyszłych zysków kogokolwiek z twojej klasy czy grupy na studiach? Wcale nie postawiłbyś na tych z najlepszymi stopniami czy najwyższym IQ, ale tych najbardziej efektywnych. Co z tego, że ktoś jedzie samochodem z silnikiem o mocy 500 koni mechanicznych, kiedy wykorzystuje tylko 50 i może go wyprzedzić inny wyciskający 250 z 300? Teraz jesteś w wieku, kiedy jeszcze możesz zmienić swoje negatywne cechy i stać się kimś lepszym. Później będzie trudniej.

Kto może być dobrym menadżerem? Człowiek, który lubi pieniądze i zarabianie, ale ważniejsze dla niego jest pragnienie osiągnięcia sukcesu. Jeśli postawisz na pierwszym miejscu pieniądze, to przegrasz. Z tego powodu Buffett zawsze sprawdza swoich ludzi, szczególnie, gdy przejmuje kolejną spółkę. Jako przykład podaje pochodzącą z Zimbabwe jedną ze swoich pracownic w należącym do jego konglomeratu jubilera Borsheim’s. Wystarczyła jej pasja, aby zajmowała kierownicze stanowisko. Nikt nie sprawdzał jej dyplomów czy referencji.

Z pewnością Warren Buffett nie należy do postaci tuzinkowych i nie ma żadnego przypadku w tym, że doszedł do tak wielkiego bogactawa osiągając średniorocznie ponad 20% zysku na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Zainteresowanych aktualną sytuacją jego okrętu flagowego, czyli Berkshire Hathaway zachęcamy do lektury sobotniego listu do akcjonariuszy, w którym możemy znaleźć ironiczną sentencję na dzisiejsze czasy: „Ufamy Bogu, reszta płaci gotówką”.

Komentarze Czytelników (75)

Zgłoś Odpowiedz

Gość0077

00:07 [03.03.2009]

Nawet nie wiesz do jak wielu rzeczy mogą przydać się tobie feromony!
Zobacz jeśli chcesz!
http://www.feromony.(…)rp331

Zgłoś Odpowiedz

Gość00777

00:08 [03.03.2009]

na pewno trochę przypadku bylo w tym ze udalo mu się tak mocno dorobic :P

Zgłoś Odpowiedz

Gość4

00:09 [03.03.2009]

Mozesz zarabiac. Zapisz sie i logując sie codziennie i klikając w linki dostajesz kasę na konto (wiecej pisz na nr GG 6168097)

http://e-Kasa.eu/ind(…)e=327

Zgłoś Odpowiedz

Gość

00:12 [03.03.2009]

"Wystarczyła jej pasja, aby zajmowała kierownicze stanowisko. Nikt nie sprawdzał jej dyplomów czy referencji." czy w polsce ktoś by tak postąpił zeby tak przyjmowac ludzi do firm ?

Zgłoś Odpowiedz

Gość

00:23 [03.03.2009]

Buffett jest jedyny w swoim rodzaju... dla mnie zawsze był i bedzie wzorem do naśladowania.
A to co go wyróżnia to stabilny kręgosłup inwestycyjny.... jak sam kiedyś powiedział: nie poświęcam nawet 5 minut spółce której nie chciałbym posiadać przez 5 lat.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

00:24 [03.03.2009]

ssij mi ciupage maaan@!

Zgłoś Odpowiedz

Gość

00:28 [03.03.2009]

idioci...... wlasnie o takich jak wy mowil ten gosc ze zawsze przegraj i sa na straconej pozycji....... co wy tu w ogole proponujecie, LATWY I SZYBKI ZAROBEK - takie zarobki albo sa nielegalne, albo sa tak samo latwe do stracenia jak i zyskanie.... nie ma szybkich i latwych zarobkow (poprzez klikniecie w link) jest tylko glupota i naiwnosc, i one jedynie latwo i szybko....bankrutuja

mam nadzieje ze nikt nie nacisnie na zaden z tych linkow... a ty frajerze ktory to tu wstawiasz wez sie za porzadna prace, a nie opieprzasz sie wysylajac takie glupoty.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

00:29 [03.03.2009]

to bylo oczywiscie do GOSCIA4

Zgłoś Odpowiedz

ANTYKRYZYSOWI.PL

01:02 [03.03.2009]

Jeżeli jesteś za zakazaniem używania słowa „kryzys” do walki politycznej.
Zakazaniem nadużywania słowa „kryzys” w mediach.
Złóż poparcie na www.antykryzysowi.pl

Zgłoś Odpowiedz

Gość4

01:19 [03.03.2009]

Gość

to bylo oczywiscie do GOSCIA4




BUAHAHAHAHA niewiesz o czym mowa to nie pisz...

Zgłoś Odpowiedz

Gość4

04:18 [03.03.2009]

Gość

idioci...... wlasnie o takich jak wy mowil ten gosc ze zawsze przegraj i sa na straconej pozycji....... co wy tu w ogole proponujecie, LATWY I SZYBKI ZAROBEK - takie zarobki albo sa nielegalne, albo sa tak samo latwe do stracenia jak i zyskanie.... nie ma szybkich i latwych zarobkow (poprzez klikniecie w link) jest tylko glupota i naiwnosc, i one jedynie latwo i szybko....bankrutuja

mam nadzieje ze nikt nie nacisnie na zaden z tych linkow... a ty frajerze ktory to tu wstawiasz wez sie za porzadna prace, a nie opieprzasz sie wysylajac takie glupoty.



gdzie tu pisze "idioto... " latwy i szybki zarobek ???

Zgłoś Odpowiedz

Gość

05:51 [03.03.2009]

chciałbym go widziec jak dorabiałby sie w socjalixmie...

Zgłoś Odpowiedz

Miecio

06:22 [03.03.2009]

Ja wobec Pana WB mam jedno życzenie - niech przestanie przy pomocy Goldman Sachs i JP Morgan, gdzie ma udziały, niszczyć naszą złotówkę. A zresztą, skąd oni biorą te złotówki do operacji na złotym? Przecież żeby je mieć to trzeba najpierw wymienić dolary czy euro.

Zgłoś Odpowiedz

Edi

07:47 [03.03.2009]

A slyszales o czyms takim jak kredyt w Polskim Banku ktory jak juz zarobi na siebie pozostaje zwrocony !

Zgłoś Odpowiedz

kachaa

08:14 [03.03.2009]

Zarabiać można również w dobie kryzysu. Dla niektórych to dodatkowa szansa. Chcielibyście mieć możliwość osiągania stałego dochodu za raz wykonana pracę? Sprawdź na http://www.pijnazdro(…)onyx/

Zgłoś Odpowiedz

Gość

08:18 [03.03.2009]

Komentarze z linkami amatorów szybkich zarobków potwierdzają rację Buffetta. Gdyby ktokolwiek z was osiągał jak on średnio 20,3% rocznie to zaczynając od zupełnego zero i wpłacając po 200 zł co miesiąc uzbierałby 1,4 mln zł za 25 lat i nie musiałby pracować.

Zgłoś Odpowiedz

Hiszpers

08:46 [03.03.2009]

W filmie pt. I.O.U.S.A. , Warren Buffett (jeszcze przed wybuchem skandalu), prosto tlumaczy co to znaczy życie na kredyt, przepiękną kreskówką. Zgadzam się w 100% z Buffettem. Życie na kredyt ponad twoje możliwości w końcu cię przerośnie.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

08:53 [03.03.2009]

Prosta zasada: Zarobki-Wydatki >0 i tego się trzymajcie całe życie, a nie będziecie dziadować.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

09:09 [03.03.2009]

Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile waży cegła ?

Zgłoś Odpowiedz

theredel

09:10 [03.03.2009]

Heh, jak zwykle talent literacki Buffeta jest równy jego kunsztowi inwestora - "Ufamy Bogu, reszta płaci gotówką" hehehe
---------
http://milionalterna(…)t.com

Zgłoś Odpowiedz

Housik.pl

09:31 [03.03.2009]

Ileż tu pięknych i wzniosłych słów ;-P

www.housik.pl

ZOBACZCIE NAJMODNIEJSZE GADŻETY, FOTOTAPETY, ELEGANCKIE MEBLE I DODATKI, KONTROWERSYJNE PROJEKTY, PIĘKNE DEKORACJE!!!

Zgłoś Odpowiedz

Gość

09:48 [03.03.2009]

Gość

Komentarze z linkami amatorów szybkich zarobków potwierdzają rację Buffetta. Gdyby ktokolwiek z was osiągał jak on średnio 20,3% rocznie to zaczynając od zupełnego zero i wpłacając po 200 zł co miesiąc uzbierałby 1,4 mln zł za 25 lat i nie musiałby pracować.



Na klikaniu w linki które oferuje większośc tych osób o których mówisz faktycznie nie da sie zbic fortuny:)Ale dla dzieci Neostrady takie klikanie to fajna zabawa i pare groszy im wpadnie na lody i chipsy:)Buffet rulez,niech go administracja Obamy słucha
...
www.tnij.com/nazad

Zgłoś Odpowiedz

polak mały

10:31 [03.03.2009]

ja zarobiłem 28 procent w tamtym roku .uwazam że to jest śreńio przy krachu na giełdach

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:34 [03.03.2009]

Czyli miałeś złotówkę i oddałeś tacie butelkę po piwie do sklepu. W takim razie zarobiłeś 35%.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:46 [03.03.2009]

Gość

Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile waży cegła ?

x = 1kg +1/2x 2x =2kg +x 2x-x=2kg x=2kg ale dlaczego pytasz?

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:54 [03.03.2009]

Gość00777

na pewno trochę przypadku bylo w tym ze udalo mu się tak mocno dorobic :P



Przypadku? Ten facet zanim wybierze firmę w którą zainwestować DOKŁADNIE rozpracowuje rynek.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:06 [03.03.2009]

Gość

idioci...... wlasnie o takich jak wy mowil ten gosc ze zawsze przegraj i sa na straconej pozycji....... co wy tu w ogole proponujecie, LATWY I SZYBKI ZAROBEK - takie zarobki albo sa nielegalne, albo sa tak samo latwe do stracenia jak i zyskanie.... nie ma szybkich i latwych zarobkow (poprzez klikniecie w link) jest tylko glupota i naiwnosc, i one jedynie latwo i szybko....bankrutuja mam nadzieje ze nikt nie nacisnie na zaden z tych linkow... a ty frajerze ktory to tu wstawiasz wez sie za porzadna prace, a nie opieprzasz sie wysylajac takie glupoty.



dokładnie! a artykuł bardzo mądry i zyciowy, pozdrawiam

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:15 [03.03.2009]

Gość


Gość


Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile waży cegła ?


x = 1kg +1/2x 2x =2kg +x 2x-x=2kg x=2kg ale dlaczego pytasz?



A dlaczego tak? skoro cegła waży kilogram i pół cegły = 1,5kg

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:30 [03.03.2009]

Artykuł mądry i życiowy, podziwiam tego człowieka, bo wie naprawdę na czym polega biznes. W Polsce trudno by mu było osiągnąć taki sukces, bo zwykli zjadacze chleba by tego nie przeżyli, a w dodatku nasze Urzędy. Jednak musi to być mądry facet i takich ludzi trzeba doceniać i kłaniać się im, bo są tego warci. Facet ma łeb na karku i za to mu chwała.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

13:04 [03.03.2009]

No właśnie, ja również się w 100% zgadzam z Warrenem. Była kiedyś też taka krótka historia: Kiedyś po jednym ze spotkań biznesowych Buffetta z Gates'em obaj panowie poczuli się głodni. A że najbliższe miejsce w którym można było zjeść był bar szybkiej obsługi Fast Food (nie chciałbym im darmowej reklamy więc napisze tylko że chodzi o największą firmę fast food na świecie). Tak się szczęśliwie złożyło że mieli przy sobie bony dające zniżkę w tej sieci które postanowili wykorzystać. Później na pytanie dziennikarzy dlaczego mając tak wielkie majątki pozwalające na zakup całej sieci takich barów korzystali z takich zniżek na hamburgery itp. Co odpowiedzieli? Otóż oświadczyli że skoro mają takie bony to mogą z nich skorzystać i nie ma dla nich znaczenia że mają wielkie miliony na koncie. Może śmieszne to ale na mnie wywarło to piorunujące wrażenie i mimo że nie zawsze ci panowie trafiają z inwestycjami (nie ma ludzi nieomylny

Zgłoś Odpowiedz

Gość

13:29 [03.03.2009]

Gość

"Wystarczyła jej pasja, aby zajmowała kierownicze stanowisko. Nikt nie sprawdzał jej dyplomów czy referencji." czy w polsce ktoś by tak postąpił zeby tak przyjmowac ludzi do firm ?


oczywiscie wszystkie stanowiska wyzsze sa po znajomosciach i nikt nie patrzy w dyplomy bo takich nawet nie posiadaja

Zgłoś Odpowiedz

Gość

14:49 [03.03.2009]

Gość

Gość

Gość

Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile waży cegła ?

x = 1kg +1/2x 2x =2kg +x 2x-x=2kg x=2kg ale dlaczego pytasz?

A dlaczego tak? skoro cegła waży kilogram i pół cegły = 1,5kg

Właśnie dlatego pytałem. Chciałem sprawdzić ile osób odpowie prawidłowo na tak banalne pytanie... narazie 50%... na stronie traktującej o ekonomii...

Zgłoś Odpowiedz

Filipoza

15:12 [03.03.2009]

Co wy tutaj? Z takimi zadaniami? Rozwiązałem to równaniem, kiedyś tam, ale spostrzegłem, że można prościej :-) Czyli , że pół cegły waży 1kg ale co tam mam coś ciekawszego:
Mamy po jednej bombce w trzech kolorach: niebieska N, zielona Z, czerwona C. Zachodzą następujące zależności pomiędzy ich cenami:
C+Z=N
Z-C=2
N-Z=4
Pytanie brzmi: z której klasy szkoły podstawowej jest to zadanie :-)))
Dla "ułatwienia" dodam, że nie posługujemy się tutaj "chamską" metodą: klamerka i trzy równania.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:18 [03.03.2009]

szkoda, że nie napisali jak się wcześniej dorobił, żeby mieć na inwestycje? Może mikołaj mu dał pod choinkę:)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:37 [03.03.2009]

1): c+z-z=4, c=4.
2): z-4=2 z=6.
3): n=10.
bez klamerek jak by one były czymś zabronionym....

maciej8986@o2.pl

Zgłoś Odpowiedz

Turbo

16:38 [03.03.2009]

Apropo tego z cegłą to jesli cegła waży kilo i pół cegły, to ten kilogram to tez jest pół... Wiec jesli 1/2 cegły równa jest 1kg to bała ma 2kg...jak masz cos trudniejszego to wrzucaj...

Zgłoś Odpowiedz

GANDALF

16:40 [03.03.2009]

1): c+z-z=4, c=4.
2): z-4=2 z=6.
3): n=10.
bez klamerek jak by one były czymś zabronionym....

maciej8986@o2.pl

Zgłoś Odpowiedz

Turbo

16:43 [03.03.2009]

Ja bym stawiał na góra 5 klase...

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:45 [03.03.2009]

5 klasa ze średnią IQ > 120 .

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:51 [03.03.2009]

5 klasa ze srednia IQ > 140

Zgłoś Odpowiedz

GANDALF

17:10 [03.03.2009]

Dosc ryzykownie jest w Polsce szukac firmy z rangi Coca Coli i czekac tak poprzez gdzies minimum 5 lat czy 10 lat.
;)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

18:36 [03.03.2009]

Buffett zwalnia ludzi:
NEW YORK (Reuters) - Warren Buffett's Berkshire Hathaway Inc (NYSE:BRK-A - News; NYSE:BRK-B - News) reduced staffing last year in half of its nearly 80 operating units, and said more job cuts were coming in an economy unlikely to recover before 2010.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

18:59 [03.03.2009]

GANDALF

Dosc ryzykownie jest w Polsce szukac firmy z rangi Coca Coli i czekac tak poprzez gdzies minimum 5 lat czy 10 lat.
;)


firma coca-cola kiedyś była małą firmą, w Polsce też znajdziesz firmy z dużym potencjałem... np LPP.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:00 [03.03.2009]

tu mozna sie wzbogacic kupujac za grosze laptopa telefon rowe telewizo i wiele innych luksusowych rzeczy
www.strzelaj.com

warto sprawdzona strona

Zgłoś Odpowiedz

Gość z Ełku

20:11 [03.03.2009]

Gość00777

na pewno trochę przypadku bylo w tym ze udalo mu się tak mocno dorobic :P

Kolego ,w życiu nie ma przypadków...Zmień sposób myślenia.

Zgłoś Odpowiedz

amiliga

20:25 [03.03.2009]

na razie Polacy są na etapie pioisywania się samochodami i złotymi klamkami w mieszkaniach, moja mama zawsze o takich mówiła " wyżej sra niż dupę ma"

Zgłoś Odpowiedz

Gość

22:08 [03.03.2009]

Jasne żeby się tak dorobić trzeba komuś zabrać, wogóle po jakie licho jest jeszcze tolerowany ten system, podobny do średniowiecznego poddaństwa ! Przecież realnym jest, że dorobki liczone w miliardach dolarów posiada garstka ludzi na ziemi, reszta to pachołki, nawet co trzecia osoba na ziemi nie dorobi się przez całe swoje życie czegoś więcej niż garba !!

Zgłoś Odpowiedz

Ambasada Prusakow

22:48 [03.03.2009]

Ten dosc prymitywny ale szalenie przyziemski i konserwatywny w mysleniu gosc przypomina mi szalenie mocno polskiego TYGRYSA WYBRZEZA ( calego Wybrzeza, zeby bylo jasne raz na zawsze) niejakiego Janusza Lekszton z Gdynii kolo Gdanska ( niem, Danzig), ktory bedac z wyksztalcenia technikiem mechanikiem udzielal goscinnie wykladow na Uniwersytecie Gdanskim , Wydzial Ekonomii, wprowadzajac w trans, extaze i nieziemskie odloty grono profesorskie swymi mondrosciamy nad mondrosci. >Bufffett tez gledzil, ze jak kupisz tanio akcje na dolku to masz chamie czekac tylko 33 lata narealizacje zyskow bo w tym czasie one pojdom w gore bo muszom. Taki to gieniusz dla idiotow jakich w USA nie brakuje i jeszcze maja na export dla calego swiata.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

23:28 [03.03.2009]

Sądzę, że główną przyczyną sukcesu Buffett'a było trzymanie się prostych zasad, jak inwestowanie w to co się rozumie http://inwestowanie.(…)miesz

Zgłoś Odpowiedz

Gość

23:46 [03.03.2009]

Gość

Gość

Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile waży cegła ?

x = 1kg +1/2x 2x =2kg +x 2x-x=2kg x=2kg ale dlaczego pytasz?

Fakt: 2kg. Na ciężar cegły składają sie dwie połówki cegły. Skoro jedna z tych połówek waży 1kg to druga musi ważyć tyle samo czyli też 1kg. Mamy więc dwie połówki, z których każda waży 1kg co razem daje 2 kg.

Zgłoś Odpowiedz

Filipoza

07:09 [04.03.2009]

Jeśli ktoś to jeszcze przeczyta - odnośnie odpowiedzi z bombkami...
pierwsza klasa szkoły podstawowej pierwszy semestr :(
Dlatego napisałem o braku klamerek :)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

07:46 [04.03.2009]

No to inna zagadka (raczej łatwa):

Pewna wyspa była zamieszkana wyłącznie przez mewy. Niektóre z nich złapały śmiertelną, lecz niezaraźliwą chorobę. Jedynym objawem choroby jest ciemna kropka na karku - nie wykazuje ona żadnych niezwykłych właściwości, więc dana mewa nie może się przekonać o tym, czy ma kropkę, czy nie. Po kilka miesiącach od zarażenia, wszystkie zainfekowane mewy giną w straszny sposób. Aby zminimalizować cierpienie, gdy mewa jest pewna że jest zarażona, popełnia samobójstwo o 23:00 dnia, w którym dowiedziała się o swojej chorobie. Mewy są wysoce inteligentne, ale nie mogą się ze sobą porozumiewać. Potrafią liczyć i znają liczbę wszystkich mew na wyspie. Raz dziennie, dokładnie w południe, wszystkie mewy spotykają się w jednym miejscu, tak że niektóre widzą kropki na szyjach innych mew, ale nigdy nie mogą sprawdzić, czy dowiedzieć sie od innych mew, czy same nie mają kropki. Mewa z kropką zawsze j

Zgłoś Odpowiedz

Gość

07:47 [04.03.2009]

Mewa z kropką zawsze jest zarażona. Podczas pierwszych 39 spotkań, żadna z mew nie popełnia samobójstwa. Po 39 dniach i tylu spotkaniach, wszystkie mewy z kropkami popełniają samobójstwo o 23:00. Liczba mew jest stała od dnia pierwszego spotkania, do dnia w którym popełniają samobójstwo. Ile mew popełniło samobójstwo i w jaki sposób dowiedziały się, że są zarażone?

Zgłoś Odpowiedz

Gość

12:14 [04.03.2009]

Zagadka mojej babci (przedwojenna) : leciało klucz gęsi, naprzeciw leciała mewa i pyta się : ile Was gęsi leci, chyba ze sto ? Na to gęś odpowiada : gdyby nas było jeszcze raz tyle , i pól tyle, i ćwierć tyle i ty jedna wtedy byloby nas dopiero sto. Pytanie ile gęsi leciało ?

Zgłoś Odpowiedz

aumar

14:06 [04.03.2009]

@ kacha - co tak naprawdę ma stała praca do niezależności w dobie kryzysu?

Uważam, że zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest myślenie o własnej przedsiębiorczości i tworzenie źródeł które będą w przyszłości przynosiły nam dochód. Fajny artykuł znajduje się poniżej, najważniejsze podstawy budowania swoich aktywów:
http://www.perpetum-(…)ywny/

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:28 [04.03.2009]

Gość

Gość


Gość


Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile waży cegła ?


x = 1kg +1/2x 2x =2kg +x 2x-x=2kg x=2kg ale dlaczego pytasz?



A dlaczego tak? skoro cegła waży kilogram i pół cegły = 1,5kg


Matematyk to ty nie jesteś. Cegła waży 2 kg czyli kilogram i pół cegły czyli następny kilogram razem 2 kg

Zgłoś Odpowiedz

Gość

19:03 [04.03.2009]

kawa na ławę, czy na Buffett?

Zgłoś Odpowiedz

Gość

19:44 [04.03.2009]

A ja prowadzę sklep z zabawkami www.bawik.pl i antykwariat wysyłkowy www.warto.net do tego sprzedaję na serwisach aukcyjnych. Zapraszam wiec serdecznie na zakupy :)

Wiem że zaraz odezwiecie się że to spam, ale co mi szkodzi napisać :)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:50 [04.03.2009]

Gość

Buffett jest jedyny w swoim rodzaju... dla mnie zawsze był i bedzie wzorem do naśladowania. A to co go wyróżnia to stabilny kręgosłup inwestycyjny.... jak sam kiedyś powiedział: nie poświęcam nawet 5 minut spółce której nie chciałbym posiadać przez 5 lat.



mówił o 10 latach ..

Zgłoś Odpowiedz

Gość

22:24 [04.03.2009]

Mr.Buffet dwa m-ce temu radzil za swoim przykladem kupowac aukcje.Zainwestowal 6mld.US$ w aukcje GE (General Electric) placac po 21 dolarow.Dzisiaj mimo wzrostow w USA aukcje GE polecialy kolejne 6% do 6$ za papier.Jak im wierzyc skoro sami mocza takie fortuny

Zgłoś Odpowiedz

Gość

01:05 [05.03.2009]

Gość

Zagadka mojej babci (przedwojenna) : leciało klucz gęsi, naprzeciw leciała mewa i pyta się : ile Was gęsi leci, chyba ze sto ? Na to gęś odpowiada : gdyby nas było jeszcze raz tyle , i pól tyle, i ćwierć tyle i ty jedna wtedy byloby nas dopiero sto. Pytanie ile gęsi leciało ?



100=X+X+.5X +.25x+1
2.75X=99
X=36

pA

Zgłoś Odpowiedz

Gość X

15:16 [06.03.2009]

Jeszcze jedna zagadka: znajdź 4 odważniki, którymi zdołasz odważyć na wadze szalkowej _ | _ , każdą wielkość kilogramową od 1 do 40 kg (nie muszą to być standardowe odważniki typu 1, 5, 10 kg).

Zgłoś Odpowiedz

Gość

22:57 [06.03.2009]

100ZŁ. ZA 5 MIN. UKŁADANIA OBRAZKÓW
Dokładnie na tej stronie:

http://wygraj100.org(…)15762

jest gra na zasadzie memory gdzie przez ułożenie obrazków dostałam 100zł jest to prosta metoda na zarobienie. Ja spróbowałam i nie żałuje, ale przecież sam/a się o tym możesz przekonać!

Zgłoś Odpowiedz

Gość

02:49 [07.03.2009]

Tak, Buffett jest nieśmiertelny...może czekać nie 10 ale i 100 lat! On ma czas.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

09:23 [07.03.2009]

Wykonuj z sercem swą pracę, jakkolwiek by była skromna. Jest ona trwałą wartością w zmiennych kolejach losu.

Desiderata

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:43 [07.03.2009]

Gość

Wykonuj z sercem swą pracę, jakkolwiek by była skromna. Jest ona trwałą wartością w zmiennych kolejach losu. Desiderata


To dopiero jest sposób na kryzys. Popieram i stosuję czego i innym życzę.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:49 [07.03.2009]

Gość

Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile waży cegła ?

Zgłoś Odpowiedz

Gość

14:21 [07.03.2009]

Gość

"Wystarczyła jej pasja, aby zajmowała kierownicze stanowisko. Nikt nie sprawdzał jej dyplomów czy referencji." czy w polsce ktoś by tak postąpił zeby tak przyjmowac ludzi do firm ?


JA TAK ROBIĘ! Trochę wiary w siebie!

Zgłoś Odpowiedz

Gość

22:13 [07.03.2009]

Gość

idioci...... wlasnie o takich jak wy mowil ten gosc ze zawsze przegraj i sa na straconej pozycji....... co wy tu w ogole proponujecie, LATWY I SZYBKI ZAROBEK - takie zarobki albo sa nielegalne, albo sa tak samo latwe do stracenia jak i zyskanie.... nie ma szybkich i latwych zarobkow (poprzez klikniecie w link) jest tylko glupota i naiwnosc, i one jedynie latwo i szybko....bankrutuja

mam nadzieje ze nikt nie nacisnie na zaden z tych linkow... a ty frajerze ktory to tu wstawiasz wez sie za porzadna prace, a nie opieprzasz sie wysylajac takie glupoty.

bankructwo łosiu

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:23 [08.03.2009]

Tak zaproponował bym takiej osobie w Polsce tylko aby ją znalezc to taka osoba która powierzone
finanse traktuje bardziej odpowiedzialnie niż swoje

Zgłoś Odpowiedz

Gość

19:56 [08.03.2009]

jest 8 bilardowych kul pozornie jednakowych jedna z tych kul jest nieznacznie ciezsza korzystajac z wagi szalkowej przy pomocy 2uch wazen odnalesc ta cieszka kule

Zgłoś Odpowiedz

jkj

06:51 [09.03.2009]

czy tak trudno się przyznać, że kasę zarobiło się głownie na spekulacjach giełdowych zdzierając z maluczkich.

Zgłoś Odpowiedz

3006

08:50 [09.03.2009]

W nawiązaniu do pasji, wytrwałości i zachowania swoich wartości ponad krótkotrwałym zyskom i przeciwnością losu, oglądałem wczoraj "W pogoni za szczęściem" z Will'em Smith'em, ofarty na faktach. Pasuje jak ulał, gorąco polecam

Zgłoś Odpowiedz

Gość

13:30 [09.03.2009]

Należy na wadze ułożyć po 3 kule. Jeżeli waga zachowa równowagę, to znaczy że większa kula jest w dwóch pozostałych. Jeżeli natomiast waga wykaże nierówność przy ważaniu: po 3 kule na szalce, to z trzech cięższych bierzemy dwie i dokonujemy drugiego ważenia. Waga może zachować równowagę i wtedy to będzie ta trzecia kula, lub przeważy ukazując szukaną kulę.

Gość

jest 8 bilardowych kul pozornie jednakowych jedna z tych kul jest nieznacznie ciezsza korzystajac z wagi szalkowej przy pomocy 2uch wazen odnalesc ta cieszka kule

Zgłoś Odpowiedz

Gość

17:44 [22.08.2009]

Cokolwiek myślisz, zawsze zakładaj, że możesz być w błędzie. Proszę Załóż, przynajmniej przez chwilę, że możesz nie mieć racji. Zastanów się nad tym dokładnie. Jeżeli po dłuższej chwili uznasz, że masz rację, to naturalnie ją masz. Zdobądź się jednak na tę jedną krótką chwilę niepewności i weź pod uwagę każdy wariant, a nie tylko ten, który podsyła Ci pod- świadomość na samym początku. Z mojego doświadczenia i przemyśleń wynika, że im bardziej pewny jesteś swoich osądów, tym częściej jesteś w błędzie i tym trudniej odkrywasz prawdę. A przeszkadza Ci w tym Twój własny mózg! Do: Gość 22:13 [07.03.2009] Pozdrawiam Łukasz Piaskowski