• WIG -0,89%
  • WIG20 -0,94%
  • mWIG40 -0,3%
  • sWIG80 +0,15%
  • FW20 -1,16%
  • NewConnect +0%
  • DJI -0,03%
  • NASDAQ -0,14%
  • S&P500 -0,14%
  • NIKKEI225 -0,13%
  • FTSE -0,36%
  • DAX +0,06%
  • DJI Futures -0,05%
  • Ropa Crude +0,82%
  • Ropa Brent +0,09%
  • Złoto +0,56%
  • Srebro -0,03%
  • Miedź -0,74%

Pokaż wszystkie

30 sposobów na oszczędzanie gotówki

Zbigniew Papiński | Wtorek [17.02.2009, 00:00]

98 komentarzy / Skomentuj

Fot. stock.xchng
Wykorzystaj je i zyskaj konkretne pieniądze.

W trudnych czasach, w które właśnie wkroczyliśmy jedną z kluczowych kwestii jest sprawienie, aby nasza gotówka pracowały na nas równie ciężko jak my wcześniej, aby ją zdobyć. Wiele osób już odczuwa lub wkrótce odczuje negatywne skutki spowolnienia gospodarczego i z tego powodu każde dodatkowe kilka złotych z pewnością zyskuje na znaczeniu. Oto 30 sposobów, które znaleźliśmy z inspiracji dziennika " The Daily Telegraph":

Kredyty hipoteczne

1. Poświęć czas na wyszukanie najlepszej oferty. Rata kredytu na mieszkanie czy dom przez lata stanowi największe obciążenie budżetu domowego, więc nie spiesz się z wyborem pierwszej, lepszej propozycji. Czasem doradca finansowy może podpowiadać dany kredyt dlatego, że otrzymuje dzięki niemu najwyższą prowizję, więc samodzielnie sprawdzaj wszystkie informacje.

2. Zbieraj gotówkę na wkład własny. Kryzys spowodował podniesienie wymagań wobec kredytobiorców i praktycznie wszystkie banki wymagają wkładu własnego. Niestety planujący zakup mieszkania w najbliższych latach powinni zacząć jak najszybciej oszczędzać choćby niewielkie, comiesięczne kwoty. Ważna jest systematyczność.

3. Nie płać za dodatki. Bank potrafi przy okazji namówić klientów do czasem zupełnie zbędnych produktów jak karta kredytowa czy dodatkowe ubezpieczenie. Zastanów się czy ich naprawdę potrzebujesz.

4. Staraj się o jak najdłuższy okres kredytowania. W obecnych niespokojnych czasach najważniejsza jest wysokość comiesięcznej raty, która spada wraz z wydłużeniem czasu pożyczki. Jeśli stracisz pracę, zanim znajdziesz kolejny etat i tak musisz płacić comiesięczne raty.

5. Bierz kredyt w walucie, w której zarabiasz. Tą gorzką prawdę przypominają sobie nieszczęśnicy, którzy zadłużyli się w ubiegłym roku w tak popularnych frankach szwajcarskich. Kredyty walutowe mogą być znowu kuszącą opcją, ale dopiero po ustabilizowaniu się sytuacji na rynkach.

6. Wynegocjuj pożyczkę, w której możesz jednorazowo spłacać więcej rat oraz targuj się o marżę kredytu. Przynajmniej część nadwyżek gotówki, jeśli takie się pojawią zamiast na inwestycje najrozsądniej teraz przeznaczyć na zmniejszenie zadłużenia.

Karty kredytowe

7. Sprawdź w innych bankach czy nie zaproponują ci lepszych warunków. Często oferują one korzystniejszą ofertę od naszego macierzystego, a ten czasem obawiając się utraty klienta potrafi także pójść na nieoczekiwane ustępstwa widząc determinację rezygnującego.

8. Jeśli nie potrafisz spłacać zadłużenia w terminie, zrezygnuj z karty. To bardzo drogi kredyt oprocentowany ponad 20% rocznie. Osoby, które nie potrafią utrzymać dyscypliny i nie spłacają całości długu powinny wystąpić do banku o zamianę zadłużenia na kredyt ratalny, a kartę pociąć nożyczkami i używać wyłącznie debetówki.

9. Wybierz kartę w programie partnerskim. Niektóre z nich oferują atrakcyjne produkty i usługi, z których skorzystasz przez zwyczajne użytkowanie plastiku.

Konta osobiste

10. Szukaj rachunku bankowego z najniższymi opłatami. Oprocentowanie dla tego konta nie jest tak istotne jak wszelkie opłaty. Aktywny użytkownik potrafi oszczędzić nawet kilkaset złotych rocznie przez proste otwarcie rachunku w innym banku i przeniesienie się do niego ze swoimi operacjami.

11. Sprawdź gwarancje banku czy znajduje się w BFG. Większość polskich banków ma gwarantowane wkłady przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny i warto upewnić się, że wybrana instytucja należy do tego funduszu.

12. Unikaj niedozwolonego debetu. Jeśli nie potrafisz zapanować nad swoimi wydatkami, ubiegaj się o kredyt odnawialny w rachunku, który jest najtańszym bieżącym finansowaniem.

13. Załóż rezerwowy, bezpłatny rachunek w innym banku. W razie awarii czy kłopotów z kontem, dobrze mieć jakąś alternatywę.

Oszczędności

14. Otwórz konto lokacyjne na czarną godzinę. W tym przypadku nie liczy się aż tak bardzo oprocentowanie jak szybka dostępność do środków w razie pilnej potrzeby.

15. Korzystaj z kont internetowych. Bankowość w sieci pozwala na szybkie i wygodne przemieszczanie kapitału w zależności od oferowanych warunków przez banki, które ciągle je zmieniają. Bez wychodzenia z domu, zwykle bezpłatnie szybko przeniesiesz swoje oszczędności w atrakcyjne dla nich miejsce.

16. Szukaj ofert promocyjnych. Często banki prowadzą przez ograniczony czas atrakcyjne akcje promocyjne połączone z dodawaniem do konta gotówki czy proponowaniem wyższego oprocentowania. Na bieżąco należy sprawdzać ich dostępność, najwygodniej przy pomocy internetu.

17. Wypróbuj trik z ominięciem podatku Belki. Jeśli kwota odsetek nie przekracza 2,5 zł, podatek nie jest płacony. Przykładowo zatem wystarczy podzielić pieniądze na kilka części po około 1100 zł każda na popularnej dziesięciodniowej lokacie Banku Pocztowego "Killer", aby nie zapłacić podatku i uzyskać efektywne oprocentowanie 8% rocznie.

Rachunki domowe

18. Przejdź na płatności przez internet. Istnieją banki, w których możesz bezpłatnie regulować swoje bieżące rachunki. Nie tylko oszczędzasz czas, ale i konkretne pieniądze. Opłaty za 5 rachunków płaconych co miesiąc po 2,5 zł za każdy na poczcie przez rok rośnie aż do 150 zł niepotrzebnie wydawanych pieniędzy.

19. Przejrzyj swoje opłaty abonamentowe za telewizję kablową oraz telefony komórkowe. Zastanów się czy nie da się z czegoś zrezygnować? Na przykład telefon na kartę skutecznie ograniczy niepotrzebne wydatki nastolatka.

20. Zapoznaj się z możliwościami telefonowania przez internet (VoIP), co znacznie obniży twoje koszty rozmów zagranicznych czy międzystrefowych.

Ubezpieczenia

21. Ciągle porównuj oferty ubezpieczycieli. Domagaj się zniżek u swojego. Co roku zmieniają się warunki i często te, u którego ubezpieczyłeś samochód, mieszkanie czy swoje życie wcale nie są najkorzystniejsze.

22. Dbaj o to, co ubezpieczasz. Także o swoje zdrowie, a nie tylko i wyłącznie samochód czy dom.

Emerytura

23. Sprawdzaj wyniki swojego OFE na tle innych. Nie bój się zmian. Zwykle słaby nie stanie się nagle asem.

24. Samodzielnie odkładaj choćby niewielkie kwoty, bo jeśli liczysz wyłącznie na oficjalny system emerytalny, czeka cię wielkie rozczarowanie i zwyczajne ubóstwo.

Zakupy

25. Rób listę zakupów przed wyjściem do sklepu i unikaj kupowania pod wpływem impulsu. Jeśli chcesz kupić coś drogiego, nie spiesz się i przemyśl to na spokojnie w domu.

26. Korzystaj z porównywarek cenowych. W internecie łatwo znaleźć najkorzystniejszą ofertę dla całej gamy produktów.

27. Kupuj na wyprzedażach. Często można tam nabyć markowe, pełnowartościowe artykuły po znacznie obniżonych cenach.

Inwestycje

28. Nie zapominaj o inwestowaniu. Nawet w trakcie kryzysu istnieją zyskowne instrumenty (ostatnio złoto i waluty obce).

29. Akumuluj kapitał na nową hossę. Możliwe, że teraz nie jest idealny moment do zakupów, ale trzeba posiadać jakiś kapitał, aby skorzystać z kolejnej hossy. Nawet, gdy obawiasz się dalszych spadków na giełdzie i nie chcesz obecnie wchodzić na rynek czy w agresywne fundusze inwestycyjne, nie zaprzestawaj monitorowania rynku giełdowego.

30. Kupuj jednostki funduszy bez opłat wstępnych przez internet. Istnieją platformy, które umożliwiają uniknięcie tych kosztów.

Jeśli ktoś skorzysta choćby z jednej wskazówki i zyska na tym konkretną kwotę, artykuł spełni swoje zadanie. Lista rzecz jasna nie jest zamknięta i z pewnością wielu czytelników posiada własne sposoby na chronienie swojej gotówki przed zbędnymi wydatkami, którymi chętnie podzieli się z innymi w komentarzach.

Komentarze Czytelników (98)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

00:06 [17.02.2009]

Protest przeciwko "kryzysowi"

Jeżeli jesteś za zakazaniem używania słowa „kryzys” do walki politycznej.
Zakazaniem nadużywania słowa „kryzys” w mediach.
Złóż swoje poparcie na www.antykryzysowi.pl

Zgłoś Odpowiedz

Gość

00:29 [17.02.2009]

Czy można założyć lokatę w SKOK o wartości 100 zł i nie zapłacić podatku Belki ( na 3 miesiące ), ano można, to się SKOKowi opłaca. Ale jeśli coś się opłaca to nie oznacza to że opłaca się SKOKowi 100 razy taka rzecz naraz. Pani odmówiła mi założenia 100 lokat po 100 zł na 3 miesiące.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

01:04 [17.02.2009]

1 sposob na oszczedanie!! nie placic podatkow, bo jesli pracujesz i placisz podatki to mozna prosto obliczyc, ( ile placisz podatku podzielic przez ilosc podstawowego zasilku dla niepracujacych,
wychodzi ci wynik ile utrzymujesz leniow za twoja prace
NIE WGLEBIAJ SIE W DALSZE ZAKAMUFLOWANE PODATKI, to nie ma sensu, wystarczy jak zrozumiesz ze jelsi ty nie bedziesz placil podatku to 1,4,7,23, 105 itd, bedzie musialo sie wziosc do pracy bo zdechnie z glodu, jesli placisz podatki dajesz im pelne prawo na lerzenie dupa do gory,

aha zeby sie jakis polityk nie podniecil jak to przeczyta( to wy zaliczacie sie wlasnie do tej grupy lerzacych) czemu? to juz inna historia

pozdrawiam myslacych:)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

01:13 [17.02.2009]

Co to jest leRZenie?! :o

Zgłoś Odpowiedz

Gość

07:23 [17.02.2009]

Leżeć...a nie "lerzeć".

Gość

1 sposob na oszczedanie!! nie placic podatkow, bo jesli pracujesz i placisz podatki to mozna prosto obliczyc, ( ile placisz podatku podzielic przez ilosc podstawowego zasilku dla niepracujacych, wychodzi ci wynik ile utrzymujesz leniow za twoja prace NIE WGLEBIAJ SIE W DALSZE ZAKAMUFLOWANE PODATKI, to nie ma sensu, wystarczy jak zrozumiesz ze jelsi ty nie bedziesz placil podatku to 1,4,7,23, 105 itd, bedzie musialo sie wziosc do pracy bo zdechnie z glodu, jesli placisz podatki dajesz im pelne prawo na lerzenie dupa do gory, aha zeby sie jakis polityk nie podniecil jak to przeczyta( to wy zaliczacie sie wlasnie do tej grupy lerzacych) czemu? to juz inna historia pozdrawiam myslacych:)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

07:32 [17.02.2009]

zrozumiem idee wolnosci slowa i pogladow,ale takie zachowanie zielonych powyzej to
SPAMOWANIE... czy autorzy serwisu nie mogliby czegos z tym zrobic? ile razy mozna ogladac te same wpisy zielonych wojny o rope i wegetarian , ktore to wpisy pochodza zapewne z tego samego zrodla...

Zgłoś Odpowiedz

Gość

07:35 [17.02.2009]

Gość

Czy można założyć lokatę w SKOK o wartości 100 zł i nie zapłacić podatku Belki ( na 3 miesiące ), ano można, to się SKOKowi opłaca. Ale jeśli coś się opłaca to nie oznacza to że opłaca się SKOKowi 100 razy taka rzecz naraz. Pani odmówiła mi założenia 100 lokat po 100 zł na 3 miesiące.


Pani odmówila z uwagi na to ze w Skoku tez maja jakies procedury. I zwykle lokaty sa od minimum 500 zł:)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

07:40 [17.02.2009]

Sposób na oszczędzanie zastępujący kilka pseudosposobów opisanych a "artykule":

Elektronikę kupuj TYLKO ZA GOTÓWKĘ! Na wymażony laptop trochę poczekasz, ale oszczędzisz podwójnie: 1) nie płacisz opłat za kredyt (odsetki, ubezpieczenia, opłaty manipulacyjne itd) 2) kupisz swój sprzęt taniej (wiadomo elektronika idzie w dół) .

Zgłoś Odpowiedz

Gość

07:43 [17.02.2009]

Posprzątajmy świat.

Zacznijmy od zsprzątnięcia wpisów od "wegetarian" "zielonych" "antyglobalistów" będących w rzeczywistości jednym i tym samym cwaniaczkiem rekrutującym "inteligentnych inaczej".

Zgłoś Odpowiedz

piotreksep13

07:51 [17.02.2009]

Pan Papiński tymi tekstami jest zbyt dobry i dobroduszny dla swoich czytelników. Jakby pan mógl do obrazu rynku dodać wykres pgnig , który byl by idealnym przykładem wyjścia spółki z kanalu wzrostowego ( pgnig wyszedł z kanalu dołem długą czarną świecą co dało wytyczne do dalszego ruchu ceny pgnig)

pgnig teraz ma wielkościowo w wig20 dużą wage bo jego kapitalizacja wynosi 20 mld zł a taki pekao sa ma już kapitalizacje 22mld zl więc pgnig stał się obecnie ważną spółką w wig 20 i teraz głownie patrzymy na

tpsa , pekao , pkobp i pgnig bo te spółki mają największą wage w wig20 a pgnig pokazał nam w ktorą strone zmierza:(

Zgłoś Odpowiedz

Mojra

07:59 [17.02.2009]

zieloni sa niezadowoleni ze zmian zachodzących we współczesnym świecie do momentu, aż otrzymują pieniężną gratyfikacje. bronią ptaków, lasó i oczywiście jakichś robali. kiedy inwestor planujący budować drogę wpłaci odpowiednią sumę pieniędzy na konto ZIELONYCH odrazu zapominają o robalach, ptaszkach i lesie. KONKLUZUJĄC: weżcie sie do roboty zieloni, a przestańcie ludziom w głowach mieszać i durniów z siebie robić. nie jestem przeciwna ekologi, ale patrząc na przywiązanego buca do drzewa to ręce mi opadają

Zgłoś Odpowiedz

Gość

08:19 [17.02.2009]

Gościu naucz się języka polskiego leżeć pisze się przez "z"
Yargoor


Gość

1 sposob na oszczedanie!! nie placic podatkow, bo jesli pracujesz i placisz podatki to mozna prosto obliczyc, ( ile placisz podatku podzielic przez ilosc podstawowego zasilku dla niepracujacych,wychodzi ci wynik ile utrzymujesz leniow za twoja praceNIE WGLEBIAJ SIE W DALSZE ZAKAMUFLOWANE PODATKI, to nie ma sensu, wystarczy jak zrozumiesz ze jelsi ty nie bedziesz placil podatku to 1,4,7,23, 105 itd, bedzie musialo sie wziosc do pracy bo zdechnie z glodu, jesli placisz podatki dajesz im pelne prawo na lerzenie dupa do gory,aha zeby sie jakis polityk nie podniecil jak to przeczyta( to wy zaliczacie sie wlasnie do tej grupy lerzacych) czemu? to juz inna historiapozdrawiam myslacych:)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

08:32 [17.02.2009]

Gość


Gość


Czy można założyć lokatę w SKOK o wartości 100 zł i nie zapłacić podatku Belki ( na 3 miesiące ), ano można, to się SKOKowi opłaca. Ale jeśli coś się opłaca to nie oznacza to że opłaca się SKOKowi 100 razy taka rzecz naraz. Pani odmówiła mi założenia 100 lokat po 100 zł na 3 miesiące.


Pani odmówila z uwagi na to ze w Skoku tez maja jakies procedury. I zwykle lokaty sa od minimum 500 zł:)



Jak można czytać i nie rozumieć tego co się czyta???? lokata-100zł; 100x100zł- nie można; (nie było w tekście słowa o lokacie na 500zł)

Zgłoś Odpowiedz

piotreksep13

08:43 [17.02.2009]

kto łapie spadające bomby??. Narazie mamy ladne okno bessy na kontraktach a im szybciej spadniemy bez korekt tym lepiej dla wszystkich. Mój bog(AT) mi mówi , żebym był ostrożny i obecnie nie wchodzil na rynek bo ryzyko jest ogromne w porownaniu do potencjalnych zyskow na odbiciach :( pozdrawiam

piotreksep13

Zgłoś Odpowiedz

smuteczek

09:04 [17.02.2009]

"Wybierz kartę w programie partnerskim" - fajna sprawa, tylko, że zawsze trzeba pamiętać o spłacie karty przed terminem. Mając kartę kredytową i konto w tym samym banku można automatycznie spłacać kartę. Co mi przyjdzie z punktów lojalnościowych, jeśli spóźnię się choćby o jeden dzień ze spłatą karty?

Zgłoś Odpowiedz

Gość

09:05 [17.02.2009]

...a co.. Warto trzymać forsę w pończosze...?...Warto...bo bez opłat,prowizji,i innych biurokratycznych dupereli

Zgłoś Odpowiedz

piotreksep13

09:09 [17.02.2009]

oj będzie bolało bo ktoś na rynku się bardzo myli a jak lop wynosi 95k i jak osoby zaczną zamykać długie to dopiero będą jaja :P.Lepszego kina chyba nie moglo być :P pozdrawiam

piotreksep13

ps to się nazywa bessa i muszę wam powiedzieć , że tłum może i jest głupi ale przeważnie ma racje a lepiej nie stać mu na drodze :(

Zgłoś Odpowiedz

Housik.pl

09:17 [17.02.2009]

Główna zasada i dobra to "nie żyj na kredyt" - chociaż wiadomo, że niektórzy nie mają wyjścia. Z tego, co widzę niestety, sięgamy po kredyty, debety i raty z byle powodu i później przychodzi opamiętanie ;-(
----------------------------------

WEJDŹCIE NA www.housik.pl

ZOBACZCIE FAJNE RZECZY, OCEŃCIE, SKOMENTUJCIE :-)

Zgłoś Odpowiedz

tomeczek

09:22 [17.02.2009]

W tytule oszczędzanie gotówki, a w tekście - kredyty, pożyczki, karty kredytowe...
Rada jedna ale za to podstawowa: nie kupuj na kredyt, na kredyt zawsze wydaje się łatwiej i przyjemniej, a więc i więcej.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

09:40 [17.02.2009]

Niestety 99 % internautów to prości ludzie, proste umysły żeby nie powiedzieć prymitywne.Zanosi się scenariusz ,że maszyny się uniezależnią i staną się jedynym gatunkiem myślącym. Do takich wniosków dochodzi się czytając to co tu napisano. Mówi się o szaleńcu z nożem powinno się zastąpić to sformułowanie - internauta z komputerem. pa

Zgłoś Odpowiedz

surmonis@o2.pl

09:47 [17.02.2009]

1 - 6 NIE BIERZ KREDYTU HIPOTECZNEGO 7 - 9 NIE PŁAĆ KARTĄ BO PO CO (aby banki zżerały Ci odsetki?? głupota) pkt 10 jest tożsamy z 15 11 - 12 ZGADZAM SIĘ 13 - znowu powrót do 10 - najlepiej internetowe konto 14 - DOBRY POMYSŁ GDY MA SIĘ "WOLNĄ" GOTÓWKĘ 15 - patrz 10pkt 16 - BANKI Z PROMOCJAMI TO BANKI Z PROWIZJAMI I OPŁATAMI WYSOKIMI 17 - ZGADZAM SIĘ 18 - PONOWNIE - można płacić w punktach płatności (np. PayU) i wychodzi miesięczny koszt rachunków to 4,0zł a nie 12,5zł - co rocznie daje 48zł (mniej o 102zł w przypadku poczty) 19 - lepiej samemu przejść na kartę wtedy nie tylko nastolatkowie dbają o rachunki, wybrać najkorzystniejszego dostawcę sieci internetowych i z nim podpisać umowę 20 - NIE MOŻE BYĆ - to dopiero nowość autor odkrył. 21-22 - ZGADZAM SIĘ (dla odważnych - po co w ogóle się ubezpieczać) 23-24 - ZGADZAM SIĘ 25 i 27 - TO JEST OCZYWISTE 26 - PO CO - samemu porównuj 28 - 30 - i

Zgłoś Odpowiedz

M

09:50 [17.02.2009]

Ja spokojnie teraz kupuję fundusze akcyjne i cieszę się, jak dalej spadają. Im niżej teraz spadną, to za trzydzieści lat tym więcej na nich zarobię. Kupuję regularnie za niewielkie sumy. To się nazywa inwestowanie a nie spekulacja.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

09:52 [17.02.2009]

Ej dzieciaczki mieszkacie u mamusi to nie macie problemu. Gorzej jak dorośniecie i będziecie musieli gdzieś zamieszkać u siebie. Ciekawe skąd weżmiecie setki tysięcy na dom czy mieszkanie? Po waszym poziomie pisania nie sądzę, żeby groziła wam pensja wyższa niż 2 000 zł.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:15 [17.02.2009]

Gość

Czy można założyć lokatę w SKOK o wartości 100 zł i nie zapłacić podatku Belki ( na 3 miesiące ), ano można, to się SKOKowi opłaca. Ale jeśli coś się opłaca to nie oznacza to że opłaca się SKOKowi 100 razy taka rzecz naraz. Pani odmówiła mi założenia 100 lokat po 100 zł na 3 miesiące.


Bo SKOK to złodziejska instytucja W Bydgoszczy w SKOKU pana Chmielewskiego pani kierownik działając w zgodzie i porozumieniu z paroma panami na podstawie fikcyjnych dokumentów udzialała pożyczek,sprawę przejął prokurator,a pani tam cały czas pracuje.Czego można spodziewać się po instytucji zatrudniającej oszustów

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:00 [17.02.2009]

Gość

Gość


Gość


Czy można założyć lokatę w SKOK o wartości 100 zł i nie zapłacić podatku Belki ( na 3 miesiące ), ano można, to się SKOKowi opłaca. Ale jeśli coś się opłaca to nie oznacza to że opłaca się SKOKowi 100 razy taka rzecz naraz. Pani odmówiła mi założenia 100 lokat po 100 zł na 3 miesiące.


Pani odmówila z uwagi na to ze w Skoku tez maja jakies procedury. I zwykle lokaty sa od minimum 500 zł:)



Jak można czytać i nie rozumieć tego co się czyta???? lokata-100zł; 100x100zł- nie można; (nie było w tekście słowa o lokacie na 500zł)

sam nie umiesz czytać ktoś cię poinformował, że np w skoku lokaty można założyć od 500 zł. możliwe, że podał ci błędne info, bo z moich ustaleń wynika, że najniższe lokaty zaczynają się od 1000 zł. a koleś w artykule podał, że można założy

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:04 [17.02.2009]

Jak ktoś zarabia mniej niż 1500zł to o kredycie mieszkaniowym i tak nie ma co marzyc:)
...
www.sk2.pl/jestdobrze

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:10 [17.02.2009]

Brawo , szczególnie zadbaj o swoje OFE i obinz prowizje;))

z 7 % do 4 %

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:35 [17.02.2009]

Popieram poprzednika.

Dodatkowo dobrze jest kontrolować swoje wydatki na bieżąco, dużo można oszczędzić w ten sposób. Są do tego dobre usługi, np. www.naco.pl

Zgłoś Odpowiedz

przecietniak

12:32 [17.02.2009]

Gość

1 sposob na oszczedanie!! nie placic podatkow, bo jesli pracujesz i placisz podatki to mozna prosto obliczyc, ( ile placisz podatku podzielic przez ilosc podstawowego zasilku dla niepracujacych, wychodzi ci wynik ile utrzymujesz leniow za twoja prace NIE WGLEBIAJ SIE W DALSZE ZAKAMUFLOWANE PODATKI, to nie ma sensu, wystarczy jak zrozumiesz ze jelsi ty nie bedziesz placil podatku to 1,4,7,23, 105 itd, bedzie musialo sie wziosc do pracy bo zdechnie z glodu, jesli placisz podatki dajesz im pelne prawo na lerzenie dupa do gory, aha zeby sie jakis polityk nie podniecil jak to przeczyta( to wy zaliczacie sie wlasnie do tej grupy lerzacych) czemu? to juz inna historia pozdrawiam myslacych:)

dzieki za pozdro kretynie! Z podatkow oplacasz zdecydowanie wiecej niz tylko ludzi bezrobotnych, placisz m.in. za opieke medyczna,na rzecz sluzb mundurowych oraz za szkolnictwo na cz

Zgłoś Odpowiedz

Gość

12:34 [17.02.2009]

Każdy płaci podatki. 22% VAT na przykład jak zapalisz światło czy włączysz komputer. Wsiądziesz do samochodu od razu do benzyny dopłacasz ponad 50% dla państwa itd itp. Wszyscy bulą podatki, czy chcą czy nie.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

12:35 [17.02.2009]

Niedlugo wszyscy beda chodzic z notesem do kibla i wyliczac ile wysrac dzisiaj zeby do konca miesiaca wystarczylo!!!

Zgłoś Odpowiedz

Gość

13:11 [17.02.2009]

Nie bierz kredytu hipotecznego? Dlaczego niby? Za wynajem płacisz 1400zł, za ratę kredytu 1600zł. Gdzie tu sens wynajmowania? Wynika z tego, że (wliczając wkład własny 50 000zł) po 20 latach mamy własną chałupę za 100 000 zł, mniej jeżeli załapiecie się (a da rady) na program "Rodzina na swoim".
Nic dziwnego, że ciągle brak mieszkań na wynajem, skoro rodziny z normalnymi dochodami wynajmują mieszkania przez całe lata, bo się boją.
Powodzenia dla tych, którzy tego nie rozumieją i rok w rok utrzymują właściciela mieszkania.

Oszczędzanie należy zacząć od telefonów i kablówki - nie wieże, że 16 letnie dziecko potrzebuje wydać 50zł/miesięcznie na telefon. Ja mam 23 lata i mieszczę się w 40zł bez problemów. Do tego spora część dorosłych niepotrzebnie trzyma te abonamenty.

Zgłoś Odpowiedz

Barry K

13:20 [17.02.2009]

Panie Zbigniewie - bardzo bym prosił o zamieszczenie w dzisiejszym komentarzu po sesji wykresu LOP do wig-u20, będę przysłowiowo bardzo widzięczny, gdyż sam nie mam możliwości obserwować wzrostu i fluktuacji na LOPie wraz ze zmianami wig20 - dziękuję z góry za Pana cenny czas. Z wyrazami szacunku Barry K

Zgłoś Odpowiedz

Gość

13:47 [17.02.2009]

30 sposobów na oszczędzanie gotówki:

"...2. Zbieraj gotówkę na wkład własny(...)" --- dziękuję, nie wiedziałem, że abym oszczędził gotówkę muszę ją zebrać. Teraz wszystko jasne.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

14:07 [17.02.2009]

przecietniak

Gość

1 sposob na oszczedanie!! nie placic podatkow, bo jesli pracujesz i placisz podatki to mozna prosto obliczyc, ( ile placisz podatku podzielic przez ilosc podstawowego zasilku dla niepracujacych, wychodzi ci wynik ile utrzymujesz leniow za twoja prace NIE WGLEBIAJ SIE W DALSZE ZAKAMUFLOWANE PODATKI, to nie ma sensu, wystarczy jak zrozumiesz ze jelsi ty nie bedziesz placil podatku to 1,4,7,23, 105 itd, bedzie musialo sie wziosc do pracy bo zdechnie z glodu, jesli placisz podatki dajesz im pelne prawo na lerzenie dupa do gory, aha zeby sie jakis polityk nie podniecil jak to przeczyta( to wy zaliczacie sie wlasnie do tej grupy lerzacych) czemu? to juz inna historia pozdrawiam myslacych:)

dzieki za pozdro kretynie! Z podatkow oplacasz zdecydowanie wiecej niz tylko ludzi bezrobotnych, placisz m.in. za opieke

Zgłoś Odpowiedz

Gość

14:14 [17.02.2009]

Mojra

zieloni sa niezadowoleni ze zmian zachodzących we współczesnym świecie do momentu, aż otrzymują pieniężną gratyfikacje. bronią ptaków, lasó i oczywiście jakichś robali. kiedy inwestor planujący budować drogę wpłaci odpowiednią sumę pieniędzy na konto ZIELONYCH odrazu zapominają o robalach, ptaszkach i lesie. KONKLUZUJĄC: weżcie sie do roboty zieloni, a przestańcie ludziom w głowach mieszać i durniów z siebie robić. nie jestem przeciwna ekologi, ale patrząc na przywiązanego buca do drzewa to ręce mi opadają




konkluzując... hehehehehehe

Zgłoś Odpowiedz

Gość

14:16 [17.02.2009]

Wiecej o oszczędzaniu http://podstawy-inwe(…)a.pl/

Zgłoś Odpowiedz

Oszczędzam

14:22 [17.02.2009]

To nie są złe rady. A jeszcze więcej rad na temat oszczędzania jest na moim blogu www.oszczedzaj.info

Zgłoś Odpowiedz

Gość

14:48 [17.02.2009]

Powiem tak to już naprawde robi sie nudne wiekszości z nas na tym traci a zyskuja banki i pracodawcy zarabiajac na nas samych apropo rad czy ktos wogóle ma czas zeby na codzień sie w takie coś bawić.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

15:14 [17.02.2009]

ja ma mdobra rad na kryzys - wlasna bimbrownia :D tylko nie mowcie ze nie :D

Zgłoś Odpowiedz

Gość

15:14 [17.02.2009]

Gość

Sposób na oszczędzanie zastępujący kilka pseudosposobów opisanych a "artykule":

Elektronikę kupuj TYLKO ZA GOTÓWKĘ! Na wymażony laptop trochę poczekasz, ale oszczędzisz podwójnie: 1) nie płacisz opłat za kredyt (odsetki, ubezpieczenia, opłaty manipulacyjne itd) 2) kupisz swój sprzęt taniej (wiadomo elektronika idzie w dół) .



A nie lepiej poszukać oferty na 20 rat 0% (tych prawdziwych - czasem takie się zdarzają) i całą zebraną kwotę wrzucić na lokaty 10 dniowe(8%) a następnie potrącać kolejne raty - po zakończeniu kredytu powinno się kilka złotych nazbierać ;)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

15:26 [17.02.2009]

Fajnie to się czyta ale w praktycznym zastosowaniu to robią sie schody .

Zgłoś Odpowiedz

Gość

15:49 [17.02.2009]

czas kr y z y s u pojawia sie co jakas dekade / zapytajcie sie dziatkow,emerytow ,jak o n i sobie radzili,ze przezyli / wiecej pokory,szacunku,wyzeczen,,/ generalizujac ,w Polsce musi byc bieda , bo cwaniak, zlodziej,itp ,JEST szanowany,a proletariusz ma przeznaczenie wola roboczego / wiecznie MADRY POLAK PO SZKODZIE , czyli ZAWSZE .....glupi /jakos wiele innych nacji lepiej zyje , np HOLANDIA ,NIEMCY , kraje arabskie / bo TAM zlodziejom RECE , USZY , NOSY obcinano / no ,ale tam tez i KATOLICYZM ma male szanse....

Zgłoś Odpowiedz

piotreksep13

15:50 [17.02.2009]

panie Papinski to są faktycznie spadające bomby:P. Powoli zaczeli zamykać długie pozycje a jeszcze ich troche mają :P pozdrawiam

piotreksep13

ps technicznie wygląda to fatalnie lecz im szybciej spadniemy tym lepiej bo lepiej droge x spadku przebyć w pare dni a niżeli w kilka tygodni

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:06 [17.02.2009]

Ciekawa propozycja-kredyty,karty i te wszystkie mądrości.Najlepiej oszczędzać wydając z głową.Wystarczy pójść do pierwszego z brzegu super marketu-czy widzieliście jak załadowane wyjeżdżają stamtąd wózki???czy tym ludziom naprawdę potrzebna jest taka góra żarcia??? moja babcia miała fantastyczne powiedzenie "gdyby nie ta dupa-byłaby złota chałupa".Polska zmienia się w USA-tłuściochy opasłe zalewają ulice.Przecież można jeść aby żyć, a nie żyć aby jeść.Idąc do sklepu-zrób sobie listę zakupów.Napisz to, co jest ci potrzebne, a nie to, co zeżresz jak ci się dupa płaszczy przed TV.Wystarczy trochę pomyśleć.Zrób sobie plan inwestycji-wszystko co chcesz kupić, zbudować, zrobić-miej go zawsze na widoku, wtedy zanim nakupujesz tony żarcia w M1 czy innym sklepie-pomyślisz.Poza tym masz cel, a on prowadzi prostą drogą do realizacji.

Zgłoś Odpowiedz

piotreksep13

16:16 [17.02.2009]

ale teraz na fixingu dużo osob chce zamknąć długie :P

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:19 [17.02.2009]

Gość

1 sposob na oszczedanie!! nie placic podatkow, bo jesli pracujesz i placisz podatki to mozna prosto obliczyc, ( ile placisz podatku podzielic przez ilosc podstawowego zasilku dla niepracujacych, wychodzi ci wynik ile utrzymujesz leniow za twoja prace NIE WGLEBIAJ SIE W DALSZE ZAKAMUFLOWANE PODATKI, to nie ma sensu, wystarczy jak zrozumiesz ze jelsi ty nie bedziesz placil podatku to 1,4,7,23, 105 itd, bedzie musialo sie wziosc do pracy bo zdechnie z glodu, jesli placisz podatki dajesz im pelne prawo na lerzenie dupa do gory, aha zeby sie jakis polityk nie podniecil jak to przeczyta( to wy zaliczacie sie wlasnie do tej grupy lerzacych) czemu? to juz inna historia pozdrawiam myslacych:)

życzę powodzenia w swoim bezpodatkowym systemie jak ty albo ktoś z twojej rodziny nagle poważnie zachoruje i będziesz musiał wyciągnąć 30 000 złotych na operację z kieszeni.

Zgłoś Odpowiedz

piotreksep13

16:26 [17.02.2009]

czeakm z niecierpliwością na pana tekst o dzisiejszej sesji bo jest o czym pisac :P (jak narazie bomba robi swoje) pozdrawiam

piotreksep13

ps na fixingu komuś puścily nerwy (albo depo puściło)

Zgłoś Odpowiedz

gimnazjalista

17:14 [17.02.2009]

Gość

Gościu naucz się języka polskiego leżeć pisze się przez "z"
Yargoor


Gość

1 sposob na oszczedanie!! nie placic podatkow, bo jesli pracujesz i placisz podatki to mozna prosto obliczyc, ( ile placisz podatku podzielic przez ilosc podstawowego zasilku dla niepracujacych,wychodzi ci wynik ile utrzymujesz leniow za twoja praceNIE WGLEBIAJ SIE W DALSZE ZAKAMUFLOWANE PODATKI, to nie ma sensu, wystarczy jak zrozumiesz ze jelsi ty nie bedziesz placil podatku to 1,4,7,23, 105 itd, bedzie musialo sie wziosc do pracy bo zdechnie z glodu, jesli placisz podatki dajesz im pelne prawo na lerzenie dupa do gory,aha zeby sie jakis polityk nie podniecil jak to przeczyta( to wy zaliczacie sie wlasnie do tej grupy lerzacych) czemu? to juz inna historiapozdrawiam myslacych:)


Bosko! Ty też mógłbyś nauczyć się pisać z tego co napisałeś wynika, że poprawnie pisze się "lezeć"

Zgłoś Odpowiedz

ARIEL

17:17 [17.02.2009]

JAK WSZYSCY ZACZNĄ OSZCZĘDZAĆ I ZACISKAC PASA TO ZA NIEDŁUGO WSZYSCY UMRZEMY Z GŁODU BO PIENIĘDZY NIE DA SIĘ JEŚĆ.

Zgłoś Odpowiedz

Artur

17:50 [17.02.2009]

Też bym się wkurzał, gdybym był "Paną w skoku". Załóż 10dniowa w pocztowym (przez internet), lub 7 dniową w Eurobanku (

Gość


Gość


Czy można założyć lokatę w SKOK o wartości 100 zł i nie zapłacić podatku Belki ( na 3 miesiące ), ano można, to się SKOKowi opłaca. Ale jeśli coś się opłaca to nie oznacza to że opłaca się SKOKowi 100 razy taka rzecz naraz. Pani odmówiła mi założenia 100 lokat po 100 zł na 3 miesiące.


Pani odmówila z uwagi na to ze w Skoku tez maja jakies procedury. I zwykle lokaty sa od minimum 500 zł:)

Zgłoś Odpowiedz

Gość2

18:03 [17.02.2009]

no dla przeciętnego zjadacza chleba... jest to przydatne może... w 5ciu procentach

Zgłoś Odpowiedz

Gość

18:40 [17.02.2009]

piotreksep13 co ty bełkoczesz człowieku ????

Zgłoś Odpowiedz

Małgorzata 32

18:42 [17.02.2009]

zgadzam sie z poprzednikiem. Ja nie mysle jak inwestować - ja mysle za co zapłacić rachunki, co włożyć do garnka i za co kupic sobie jakis ciuch czy kosmetyk. Dla mnie przydatnew informacje o oszczędzaniu - to jak oszczędzać na żywności, gdzie kupować ubrania i jakie kupować kosmetyki zeby były dobre ale nie rujnowały kieszeni. jedynie informacje na temat tańszego internetu czy rozmó przez internet są przydatne dla takich zwykłych ludzi jak ja!

Zgłoś Odpowiedz

Gość

18:49 [17.02.2009]

". Wybierz kartę w programie partnerskim. Niektóre z nich oferują atrakcyjne produkty i usługi, z których skorzystasz przez zwyczajne użytkowanie plastiku."

ceny tych usług i produktów i tak nei są zachecajace

włąsciwie cąła ta lista jest oparta na bezdurach i obiecankach z reklam, raczje nei zastanowił sie nikt nad tym co jest bedzie opłącalne na prawde w praniu

Zgłoś Odpowiedz

Gość

19:00 [17.02.2009]

Mojra :) KONKLUDUJĄC, nie konkluzując ;)

Zgłoś Odpowiedz

sayYOUwill

19:38 [17.02.2009]

Ciekawa propozycja-kredyty,karty i te wszystkie mądrości.Najlepiej oszczędzać wydając z głową.Wystarczy pójść do pierwszego z brzegu super marketu-czy widzieliście jak załadowane wyjeżdżają stamtąd wózki???czy tym ludziom naprawdę potrzebna jest taka góra żarcia??? moja babcia miała fantastyczne powiedzenie "gdyby nie ta dupa-byłaby złota chałupa".Polska zmienia się w USA-tłuściochy opasłe zalewają ulice.Przecież można jeść aby żyć, a nie żyć aby jeść.Idąc do sklepu-zrób sobie listę zakupów.Napisz to, co jest ci potrzebne, a nie to, co zeżresz jak ci się dupa płaszczy przed TV.Wystarczy trochę pomyśleć.Zrób sobie plan inwestycji-wszystko co chcesz kupić, zbudować, zrobić-miej go zawsze na widoku, wtedy zanim nakupujesz tony żarcia w M1 czy innym sklepie-pomyślisz.Poza tym masz cel, a on prowadzi prostą drogą do realizacji.

zgadzam sie z przedmowca,w marketach-rodzina widac zyja raczej na styk,a wozek wyj...zeby p

Zgłoś Odpowiedz

sayYOUwill

19:39 [17.02.2009]

zgadzam sie z przedmowca,w marketach-rodzina widac zyja raczej na styk,a wozek wyj...zeby pokazac wszystkim dookola,towary o krotkim terminie,na codzien sie tego nie je,ale trzeba po nascie sztuk wziasc,w pracy koledzy pensja taka sobie,ale nei kupi taki podst rzeczy i nie zrobi jedzenia,tylko fona i dzwoni po pizze i inne fastfoodztwa,jak na razie maja kase,zobaczymy pozniej,ja wyciagam wlasnorecznei robione razowe z dodatkiem np zolty,pekinska,pasztetowa itp,fakt zabiera czas ale na pewno za wszystko nie place 20-30zl(np duza pizza),w USA jest ruch z przedimkiem free cos tam(b.dawno czytalem ten artykul,wybaczcie),zywia sie oni tym co znajda w workach na zapleczach rstauracji,barow itp,ludzie wyrzucaja tyle jedzenia ze szok,ci co w ten sposob sie zywili,wiele na tym oszczedzali!

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:02 [17.02.2009]

Gość

Fajnie to się czyta ale w praktycznym zastosowaniu to robią sie schody .


Lepsze takie schody zawczasu, trzeba się zmobilizować.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:15 [17.02.2009]

Zbigniew Papiński -taki mądry ,to niech poda ile można zaoszczędzić mają 12000/msc na 4 osobową rodzinę.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:18 [17.02.2009]

no z 5000 spokojnie

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:52 [17.02.2009]

Gość

Posprzątajmy świat.

Zacznijmy od zsprzątnięcia wpisów od "wegetarian" "zielonych" "antyglobalistów" będących w rzeczywistości jednym i tym samym cwaniaczkiem rekrutującym "inteligentnych inaczej".



Odwal się od wegetarian

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:55 [17.02.2009]

nie chcę was rozczarować ale autor chyba za bardzo się nie zna na prostej arytmetyce. Lokata 1100 na 8% w skali roku (dla uproszczenia oprocentowanie stałe), daje nam to 1100x8%=88pln rocznie co daje na m-c ~7,33pln miesięcznie x 3 miesiące ~22 pln. Więc teoria autora o uniknięciu podatku beli jest mocno naciągana :). Co innego jak ktoś napisał wcześniej 100 pln to ma sens :D
Tylko pokażcie mi bank który na to pójdzie jak większość ma min. 1000 pln na lokatach .

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:03 [17.02.2009]

A ty nie rozumiesz tekstu pisanego ta lokata na 8% jest dziesięciodniowa, idź odrób lekcje, bo bzdury wypisujesz.

Zgłoś Odpowiedz

guernsey

21:32 [17.02.2009]

Gość

Sposób na oszczędzanie zastępujący kilka pseudosposobów opisanych a "artykule": Elektronikę kupuj TYLKO ZA GOTÓWKĘ! Na wymażony laptop trochę poczekasz, ale oszczędzisz podwójnie: 1) nie płacisz opłat za kredyt (odsetki, ubezpieczenia, opłaty manipulacyjne itd) 2) kupisz swój sprzęt taniej (wiadomo elektronika idzie w dół) .



ale nie w Polsce....wszystkie firmy podnoszą ceny elektroniki, bo jest ona importowana i rozliczana w walutach obcych, a te ostatnio poszły ostro w góre.
Więc skąd takie rady??

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:51 [17.02.2009]

Mojra

zieloni sa niezadowoleni ze zmian zachodzących we współczesnym świecie do momentu, aż otrzymują pieniężną gratyfikacje. bronią ptaków, lasó i oczywiście jakichś robali. kiedy inwestor planujący budować drogę wpłaci odpowiednią sumę pieniędzy na konto ZIELONYCH odrazu zapominają o robalach, ptaszkach i lesie. KONKLUZUJĄC: weżcie sie do roboty zieloni, a przestańcie ludziom w głowach mieszać i durniów z siebie robić. nie jestem przeciwna ekologi, ale patrząc na przywiązanego buca do drzewa to ręce mi opadają



a skad takie wnioski? mam na mysli z tym wplacaniem pieniedzy na konto.
tu przeciez nie chodzi o ptaszki czy drzewka, ale o nas, o mnie i o Ciebie, o nasze dzieci. jesli jakas puszcza jest plucami Europy i pozwala nam oddychac, to chyba nie chodzi o jakies robaczki i drzewka.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

22:10 [17.02.2009]

ale "killer", jak wplace 1000 zl, to przez miesiac zyskam 6,6 zl, hahaha.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

22:21 [17.02.2009]

przecietniak

Gość

1 sposob na oszczedanie!! nie placic podatkow, bo jesli pracujesz i placisz podatki to mozna prosto obliczyc, ( ile placisz podatku podzielic przez ilosc podstawowego zasilku dla niepracujacych, wychodzi ci wynik ile utrzymujesz leniow za twoja prace NIE WGLEBIAJ SIE W DALSZE ZAKAMUFLOWANE PODATKI, to nie ma sensu, wystarczy jak zrozumiesz ze jelsi ty nie bedziesz placil podatku to 1,4,7,23, 105 itd, bedzie musialo sie wziosc do pracy bo zdechnie z glodu, jesli placisz podatki dajesz im pelne prawo na lerzenie dupa do gory, aha zeby sie jakis polityk nie podniecil jak to przeczyta( to wy zaliczacie sie wlasnie do tej grupy lerzacych) czemu? to juz inna historia pozdrawiam myslacych:)

dzieki za pozdro kretynie! Z podatkow oplacasz zdecydowanie wiecej niz tylko ludzi bezrobotnych, placisz m.in. za opieke

Zgłoś Odpowiedz

Gość

23:18 [17.02.2009]

Gość

...a co.. Warto trzymać forsę w pończosze...?...Warto...bo bez opłat,prowizji,i innych biurokratycznych dupereli




gratuluję durnego pomysłu. idealnego wręcz do bankructwa :-]

Zgłoś Odpowiedz

miłośnik przyrody

23:34 [17.02.2009]

Jeżeli chodzi o "zielonych " to jak w każdej bajce jest prawda- odkąd zmienili bieg Odry(w pewnych tylko odcinkach) - to spowodowało wiemy co w 1997 roku- POWÓDŹ. Natura żyje własnym biegiem, człowiek jej jej podwładnym każdy bunt- ingerowanie zostaje prędzej czy później stłumione.
Fakt, że "zieloni " w pewnych sprawach "przesadzają" - nie można skupiać uwagi na jednej rzeczy, gdy pozostałe też mogą potrzebować troski(np. degradacja zająca, kuropatwy,przepiórki, słonek, bażanta itp - NADMIERNE "DOKARMIANIE" LISÓW - przeciw wściekliźnie ;). Każdy kocha ale rozsądnie.
DB

Zgłoś Odpowiedz

Gość

00:12 [18.02.2009]

Takie małe pytanko, czy też sprostowanie - mianowicie, podatek od zysków kapitałowych (tzw.podatek Belki) płacimy mają odsetki już na poziomie 0,51 zł, bo zaokrągla się to go góry, podatek w takim przypadku wyniesie 0,20 zł - tak wyglądała ustawa jak wchodziła w życie (wiem, że wchodziło stawką 20%, a aktualnie jest 19%). Czy coś się w tej materii zmieniło, że autor pisze o odsetkach na poziomie 2,50 zł, których wysokośc stanowi podstawę do naliczenia podatku? Czy jest jakaś zmiana w ustawie, czy autor po lekku nie doczytał tematu, na który stara się wygłaszac mądrości?

Zgłoś Odpowiedz

Ja oszczędzam

07:09 [18.02.2009]

No i prawda, trzeba oszczędzać. Ja prowadzę na ten temat nawet bloga: www.oszczedzaj.info

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:15 [18.02.2009]

http://becel.pl - produkty finansowe w najlepszych cenach

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:53 [18.02.2009]

To są jakieś bzdury... wystarczy się skontaktować z doradca finansowym (niezależnym - zaznaczam). Duże firmy maja juz wynegocjowane marze i warunki na kredyty i lokaty i wszystko czego wam potrzeba. A doradca finansowy nic od was nie wezmie a jedynie od banku z zalatwi wszystko w lot. Nie bede spamował i podawał firm i numerów telefonów... ale pytajcie się znajomych, troche doradców finansowych juz w polsce jest;)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

12:36 [18.02.2009]

Oszczędzić można na wszystkim, np popieram akcje Ministerstwa Oświaty z laptopami dla gimnazjalistów, zakup e- podręczników na choćby www.ebooknet.nextore.pl sprawia że komp zwraca się na koniec gimnazjum z nawiązką. A jak nie którzy twierdzą że młodzież będzie tylko gołe baby oglądać na nich to niech sprawdzą co teraz robią ;)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

14:03 [18.02.2009]

fajny artykuł wiele z tych punktów stosuję u siebie,

Zgłoś Odpowiedz

Gość

15:55 [19.02.2009]

Gość

Czy można założyć lokatę w SKOK o wartości 100 zł i nie zapłacić podatku Belki ( na 3 miesiące ), ano można, to się SKOKowi opłaca. Ale jeśli coś się opłaca to nie oznacza to że opłaca się SKOKowi 100 razy taka rzecz naraz. Pani odmówiła mi założenia 100 lokat po 100 zł na 3 miesiące.


Odp. Pani w okienku nie może odmówić przyjęcia naszych pieniędzy, przecież oni też na tym zarabiają! Dałaś się po prostu zbyć, na drugi raz poproś o telefon do przełożonego, poskutkuje.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

18:23 [19.02.2009]

przecietniak

Gość

1 sposob na oszczedanie!! nie placic podatkow, bo jesli pracujesz i placisz podatki to mozna prosto obliczyc, ( ile placisz podatku podzielic przez ilosc podstawowego zasilku dla niepracujacych, wychodzi ci wynik ile utrzymujesz leniow za twoja prace NIE WGLEBIAJ SIE W DALSZE ZAKAMUFLOWANE PODATKI, to nie ma sensu, wystarczy jak zrozumiesz ze jelsi ty nie bedziesz placil podatku to 1,4,7,23, 105 itd, bedzie musialo sie wziosc do pracy bo zdechnie z glodu, jesli placisz podatki dajesz im pelne prawo na lerzenie dupa do gory, aha zeby sie jakis polityk nie podniecil jak to przeczyta( to wy zaliczacie sie wlasnie do tej grupy lerzacych) czemu? to juz inna historia pozdrawiam myslacych:)

dzieki za pozdro kretynie! Z podatkow oplacasz zdecydowanie wiecej niz tylko ludzi bezrobotnych, placisz m.in. za opieke

Zgłoś Odpowiedz

Gość

17:41 [20.02.2009]

Płacę podatek od pensji, chcę to pensję zainwestować np. w lokatę płacę kolejny podatek, chcę coś kupić płacę vat - błędne koło.

Płacę kasę do ofe- towarzystwo zabiera mi prowizję, będę dostawać emeryturę to znowu mi podatek potrącą.

Państwo zdziera jak się tylko da.
8-0

Zgłoś Odpowiedz

Gość

18:17 [20.02.2009]

Gość

ale "killer", jak wplace 1000 zl, to przez miesiac zyskam 6,6 zl, hahaha.



A ile byś chciał zarobić? To jest 80 zł rocznie. Wpłać 10.000, to będziesz miał 800 zł rocznie.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

18:26 [20.02.2009]

Najlepiej założyć konto z lokatą nocną w alior banku oczywiście bez karty wtedy nie ma żadnych opłat.Ja mam i jestem zadowolony

Zgłoś Odpowiedz

Gość

19:31 [20.02.2009]

ales ty madry

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:04 [20.02.2009]

dobry artykuł. grosz do grosza a będzie kokosza, ale na mieszkanie w wawie i tak braknie....

Zgłoś Odpowiedz

Gość

23:13 [20.02.2009]

Idź do szkoły.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:02 [21.02.2009]

Załóż lokatę w SKOK przez internet. O ile się nie mylę to minimalna obecnie lokata to 300 zł. A jak byś chciał w oddziale założyć naraz 100 lokat, to kierownik też Tobie odmówi-myślę, że z 100 lokat w ciągu 1 dnia byś się nie wyrobił.

Artur

Też bym się wkurzał, gdybym był "Paną w skoku". Załóż 10dniowa w pocztowym (przez internet), lub 7 dniową w Eurobanku (

Gość

Gość

Czy można założyć lokatę w SKOK o wartości 100 zł i nie zapłacić podatku Belki ( na 3 miesiące ), ano można, to się SKOKowi opłaca. Ale jeśli coś się opłaca to nie oznacza to że opłaca się SKOKowi 100 razy taka rzecz naraz. Pani odmówiła mi założenia 100 lokat po 100 zł na 3 miesiące.

Pani odmówila z uwagi na to ze w Skoku tez maja jakies procedury. I zwykle lokaty sa od minimum 500 zł:)

Zgłoś Odpowiedz

AdamW

15:38 [21.02.2009]

Rada nr 22 z art. cyt: "Dbaj o to, co ubezpieczasz. Także o swoje zdrowie, a nie tylko i wyłącznie samochód czy dom." jest nielogiczna. Jeśli będę dbał, to znacznie zmniejszam ryzyko, ze skorzystam ze środków z ubezpieczenia, czyli płacę bez sensu za coś, czego nie potrzebuję, ergo wywalam kasę w błoto.
Zmieniłbym to na: "nie ubezpieczaj się i znacznie zwiększ uwagę i dbałość o to, co przestałeś chronić".

Zgłoś Odpowiedz

JaroK

16:34 [21.02.2009]

Mam dla was najlepszą radę, zastosowanie się do której przyniesie największe oszczędności:
ograniczyć prawie do ZERA chlanie piwska, wódy, palenie papierochów i stosowanie innych używek i jedzenie gówna na szybko "na mieście", a zyskacie rocznie ok. 4 tys.
powodzenia !

Zgłoś Odpowiedz

Gość

22:38 [21.02.2009]

Właściwie ja zaliczałem się do tych "lerzących" do góry... Przez całe 4,5 miesiąca. Tylko, że jakoś moja dupa nie leżała odłogiem na kanapie. Ba, byłem tak beszczelny, że chociaż według rozumowania, o ile rozumuje, autora przytoczonego cytatu. Pracując za granicą, de facto byłem w Polsce niezarejestrowanym bezrobotnym lub nawet gorzej, byłem niezarejestrowanym bezrobotnym!!! O zgrozo! Po powrocie do kraju, po trzech miesiącach harówy, nawet nie miałem ochoty udania się do PUPy (Powiatowy Urząd Pracy). Ale zmogła mnie choroba, a do lekarza wiadomo, tylko z ubezpieczeniem. Więc udałem się do PUPy i udało mi się zarejestrować dopiera drugiego dnia, a i tak w kolejce mi mówiono, że mam cholerne szczęście, bo niektórzy od 5, czy 6 dni próbowali. Czyżby nowa forma walki z bezrobociem w Polsce? Mniejsza o tym. Zarejestrowałem się i udałem się do lekarza. Czyli można pomyśleć, że zacząłem żerować na "biednych" podatnikach. W zasadzie takich s

Zgłoś Odpowiedz

Nef

13:22 [22.02.2009]

Gość

Posprzątajmy świat.

Zacznijmy od zsprzątnięcia wpisów od "wegetarian" "zielonych" "antyglobalistów" będących w rzeczywistości jednym i tym samym cwaniaczkiem rekrutującym "inteligentnych inaczej".



a co mają do tego wegetarianie? mamy WOLNY kraj, więc możemy wygłaszać swoje poglądy!! Jeżeli ktoś nie je mięsa to jest cwaniakiem? A ktoś kto je to niby ideał inteligentnego "prawdziwego" Polaka? Masz klapki na oczach, polecam ich zdjęcie... życie może nie stanie się prostsze, ale na pewno będziesz miał/miała jego pełniejszy obraz.

Zgłoś Odpowiedz

Arek

11:59 [23.02.2009]

Czasami widać w telewizji tych co nie płacą podatków. Oni też myśleli że są sprytni, teraz oglądają świat zza krat. P.S. tam nikt nie wymaga płacenia podatków :)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

14:33 [24.02.2009]

Coż, korzystam z większości z tych wskazówek, to rozsądne zasady.
Dodałbym jeszcze że warto wydawać kasę, na rzeczy raczej z górnej pólki, ale nie najdroższe. To też się opłaca bardziej "jednorazówki"

Zgłoś Odpowiedz

rx07

09:17 [27.02.2009]

Brawo dla autora artykułu pozostaje tylko pytanie - gdzie dopisek artykuł sponsorowany ?

Ciekawe,które banki są jeszcze Polskie - chyba te które jeszcze nie powstały ;)))
Kupuj na wyprzedażach -kolejna farsa dla naiwnych.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

15:57 [02.03.2009]

Jak ktoś szuka sposobów na oszczędzanie to na http://www.jak-oszcz(…)ac.pl jest dużo porad na ten temat.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:48 [24.05.2009]

a jak to nie pomoże zawsze można zrobić coś takiego http://www.youtube.c(…)2mHGg

idąc za tematem są w końcu kredyty konsolidacyjne. przynajmniej nie płacimy tyle odsetek w rachunku końcowym

Zgłoś Odpowiedz

Gość

23:54 [23.09.2009]

Drogi potencjalny klient, My, Bank Portugalii (BDP), które są uważane uzasadnione i akredytowanych lender.we kredytowej epréstamo współpracować z władzami krajowymi i stóp procentowych 5% jest zarejestrowane i posiadające licencję kredytodawcy kredytu nie wymaga, aby liczba zabezpieczenia społecznego, a nie kontroli kredytowej, w 100% gwarantowane. Gwarantujemy najniższą stawkę wszystkich kredytów gwarantowanych wolna benefits.Get zatwierdzony do kredytu lub Personel dziś i otrzymać fundusze w ramach tego samego tygodnia application.These osobowych pożyczki może zostać zatwierdzona, niezależnie od kredytów, a klienci są bardzo zadowoleni poparcie tego twierdzenia. Naszym celem jest zapewnienie godności i szacunku, a poprawę jakości usług w miejscach łatwo dostępnych. Więc Dlatego też, należy wypełnić poniższy formularz. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktu

Zgłoś Odpowiedz

rev.moris kings

17:33 [30.08.2010]

REV. KINGS Moris General Manager Firma Credit Washington Szczerze i zatwierdzone kredyty prywatne pieniądze dostarczone przez PM Rządu. dajemy pożyczki dla wszystkich krajów, lokalnych i międzynarodowych Świata. Kwoty dolara, euro i 1.000 dolarów wydawanych na 10.000.000 dolarów Funtów są teraz osobowych gest, Dom i podróży Pożyczki studenckie. Ubiegać się o kredyt. Szybkie i łatwe do uzyskania dla niego. 3% stopy procentowej i miesięczna rata płatności. Ten duży Oferty. Więcej informacji Kontakt: moris.loanfinanceplc@gmail.com * Imię i nazwisko * Adres * Miesięczny dochód * Twój kraj * Zawód * Poprawny numer telefonu * Kwota kredytu Wymagane Czas trwania kredytu wymagane * Oczekujemy co najlepsze dla Ciebie REV.MORIS KINGS

Zgłoś Odpowiedz

Gość

13:56 [23.10.2010]

Witam, Czy potrzebujesz pożyczki od mojej firmy? Formularz ten jest przydatny tylko do zainteresowanych klientów, którzy chcą pożyczyć pieniądze od prywatnej przedsiębiorczości. Wypełnij wymagane pola w przestrzeni poniżej. Żadne pole nie powinno być puste, ponieważ dane są potrzebne do celów nagrywania. UWAGA: WYMAGANE kliknięciu przycisku odpowiedzi przed wypełnienie tego FORMULARZ, ponieważ wszystkie wprowadzane dane mogą zostać utracone na naszej recepcji. W przypadku Ustawienia przeglądarki NIE PROGRAM Wsparcie to program np. HTML, JESTEŚ Aby wysłać wymagane dane w formacie tekstowym. ZGŁOSZENIE 1. Pełna nazwa 2. Wiek 3. Kraj 4.Occupation 5. Kwota kredytu wymagane 6.Duration 7. Telefonu. 8. Dochód miesięczny Masz powód do radości ponownie. Szybka odpowiedź joe MR Listen Read phonetically

Zgłoś Odpowiedz

Gość

13:57 [23.10.2010]

Witam, Czy potrzebujesz pożyczki od mojej firmy? Formularz ten jest przydatny tylko do zainteresowanych klientów, którzy chcą pożyczyć pieniądze od prywatnej przedsiębiorczości. Wypełnij wymagane pola w przestrzeni poniżej. Żadne pole nie powinno być puste, ponieważ dane są potrzebne do celów nagrywania. UWAGA: WYMAGANE kliknięciu przycisku odpowiedzi przed wypełnienie tego FORMULARZ, ponieważ wszystkie wprowadzane dane mogą zostać utracone na naszej recepcji. W przypadku Ustawienia przeglądarki NIE PROGRAM Wsparcie to program np. HTML, JESTEŚ Aby wysłać wymagane dane w formacie tekstowym. ZGŁOSZENIE 1. Pełna nazwa 2. Wiek 3. Kraj 4.Occupation 5. Kwota kredytu wymagane 6.Duration 7. Telefonu. 8. Dochód miesięczny Masz powód do radości ponownie. Szybka odpowiedź joe MR Listen Read phonetically