• WIG -0,03%
  • WIG20 -0,11%
  • mWIG40 +0,59%
  • sWIG80 +0,33%
  • FW20 -0,16%
  • NewConnect -0,09%
  • DJI +0,76%
  • NASDAQ +0,69%
  • S&P500 +0,71%
  • NIKKEI225 -0,33%
  • FTSE -0,36%
  • DAX +0,06%
  • DJI Futures +0,2%
  • Ropa Crude +2,11%
  • Ropa Brent +1,14%
  • Złoto +0,39%
  • Srebro -1,16%
  • Miedź +0,84%

Pokaż wszystkie

Kiedy opłaca się grać w Lotto

Wojciech Suchomski | Piątek [05.09.2008, 01:30]

78 komentarzy / Skomentuj

Fot.stock.xchng
W sobotę w kiosku National Lottery zapytałem sprzedawczynie, jaka jest pula nagród.

- 8 mln funtów!
- A to nie, dzisiaj nie gram. Opłaca się grać, kiedy pula nagród przekracza 13 mln funtów - powiedziałem, pamiętając o swoich wyliczeniach wartości oczekiwanej.
- A kiedy pula wynosi tylko 8 mln, to się nie opłaca?
- Nie dla 8 mln nie warto grać - odparłem

Kioskarki zaśmiały się jak z dobrego żartu. Kolejny ekscentryczny cudzoziemiec! Po ich minach zrozumiałem, że nie znały matematycznego pojęcia wartości oczekiwanej, ale zamiast im to tłumaczyć, po prostu pożegnałem się. W tym artykule rozwinę nieco temat.

Zacznijmy od tego, że przede wszystkim o wiele bardziej opłaca się grać w brytyjskim National Lottery, niż w polskim Lotto. Polacy są strzyżeni na Lotto poczwórnie: kupują losy za pieniądze, pozostałe z wypłaty po potrąceniu podatku dochodowego, loteria bierze swoją prowizję 20%, loteria płaci budżetowi 40% podatku, a jak już klient wygra, to płaci jeszcze 10% podatku od wygranej! Ktoś nazwał kiedyś loterię podatkiem od głupców, ponieważ wielu ludzi kombinuje z podatkami, ale mimo to co tydzień pokornie zanoszą swoje pieniądze, aby zagrać na loterii. Nie zauważają, że płacą od tej przyjemności 50% podatku! Dla porównania, w Anglii pula nagród wynosi 60% wpłaconych przez graczy pieniędzy.

A jednak czasem opłaca się zagrać. Tak jest w przypadku ogromnej, skumulowanej puli nagród. Wartość oczekiwana, czyli nadzieja matematyczna, statystycznie przewyższa wtedy cenę losu i teoretycznie każdy los wygrywa. Jak wiemy, tylko jedna kombinacja sześciu liczb na 13983816 możliwych, wygrywa w Lotto. Aby trafić "piątkę", mamy prawdopodobieństwo 1:54201 , "czwórkę" - 1:1032, trójkę - 1:57. Ale nie dołujmy się rachunkiem prawdopodobieństwa.

W przeciwieństwie do polskiej firmy, National Lottery podaje na swojej stronie internetowej, jaką część puli nagród przeznaczono dla wybierających "szóstkę", "piątkę" "czwórkę" i "trójkę" liczb. Dzięki temu możemy wyliczyć wartość oczekiwaną, czyli nadzieję na wygraną.

National Lottery podaje także szacunkową pulę na następne losowanie, pewnie są to dane spływające na bieżąco z kolektur. Na podstawie podziału nagród z poprzedniego losowania (pula 8 mln) wyliczyłem wartości oczekiwane:

"szóstka" - 0,03 funta
"piątka" (zwykła i z bonusem) - 0,36 funta
"czwórka" - 0,02 funta
"trójka" - 0,17 funta

w sumie 0,59 funta. A każdy los kosztuje 1 funta. Wygląda na to, że w ostatnim losowaniu wcale nie opłacało się grać, bo pula wynosiła tylko 8 mln, opłacałoby się natomiast, gdyby pula nagród przekroczyła 13,5 mln funtów. Wtedy statystyka stałaby po mojej stronie. Jest to całkiem logiczne, aby grać podczas kumulacji. Pula nagród zwiększa się, ponieważ w poprzednim losowaniu nikt nie wygrał. Nawet, jeśli do nowego losowania przystąpi o milion osób więcej, niż do poprzedniego, pojawi się dodatkowy zastrzyk pieniędzy i pula wygranej wzrośnie jeszcze bardziej. Mimo nikłych szans, wynikających z rachunku prawdopodobieństwa należy grać tylko podczas wysokich kumulacji, kiedy wartość oczekiwana (nadzieja matematyczna) jest najwyższa.

Komentarze Czytelników (78)

Zgłoś Odpowiedz

as

09:39 [05.09.2008]

A
mnie to lotto

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:01 [05.09.2008]

national lottery jest zajebista, mozna bylo kiedys wygrac 92kk funciakow! ;)

Zgłoś Odpowiedz

TwojeKredyty_com

10:26 [05.09.2008]

Wraz z moimi znajomymi Polski Totolotek i jego Gry to poprostu Podatek od Marzeń Płacisz i marzysz aż do kolejnego losowania : Wojciech Wesołowski http://TwojeKredyty.com

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:50 [05.09.2008]

Jak sie czyta niektore wypowiedzi to coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu, ze ludzka glupota nie zna granic., a pomarzyc zawsze wolno.

Zgłoś Odpowiedz

kom

11:08 [05.09.2008]

TotoLottek Cię nie buja,
Ty mu dyche on Ci .... buduje obiekty sportowe...
Czekam na kumulację.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:36 [05.09.2008]

Dzisjaj w Euro Milions do wygrania jest tylko 92 miliony funtow tj. skromne 390 milionow złotych :-)

Zgłoś Odpowiedz

Fanatyk

15:03 [05.09.2008]

tu żadne matematyczne obliczanie nie pomogą - tylko szczęście gra tu rolę.Znam takich co gdzie nie wyślą wygrywają - mnie żadna kombinacja nie pomogła.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:22 [05.09.2008]

O kiedy polski duży lotek używa kolorowych kul, które w dodatku losuje maszyna - nie udało mi się nic wygrać, więc przestałem zupełnie grać. Czuć w tej grze zapach oszustwa.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:48 [05.09.2008]

Gra dla naiwnych.Niech totkiem zajmie się NIK. Ludzie niewykształceni,biedni oddają ostatnie grosze
liczą na "FORTUNĘ" Wstyd państwowa Firma zajmuje się żebractwem. Nie wiemy na co idą te pieniądze,
dlaczego nie jest jawne kto wygrywa tak jak w innych demokratycznych krajach. Totek to wielki KANT

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:51 [05.09.2008]

NIE ZAGRASZ - MNIEJ PRZEGRASZ

Zgłoś Odpowiedz

realist

16:55 [05.09.2008]

Podatek od naiwności. Zagraj - kumuluj-reklamuj daj zarobić kolesiom i znajomkom.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

19:31 [05.09.2008]

dzisiaj wygram, bo NIE ZAGRAM !

Zgłoś Odpowiedz

MAMON

19:44 [05.09.2008]

Nie dam wam zrobić z mojego mózgu wody.

Zgłoś Odpowiedz

DANINA

19:48 [05.09.2008]

APELUJE DO WSZYSTKICH REALNIE MYŚLĄCYCH LUDZI - NIE GRAJCIE W LOTTO!!!!!!!

PRZEKAŻCIE ZNAJOMYM ,RODZICOM,DZIATKOM KTÓRZY MYŚLĄ ŻE KOGOŚ USZCZĘŚLIWIĄ

Zgłoś Odpowiedz

Gość

19:49 [05.09.2008]

NIE DAJE SIĘ OKRAŚĆ BO NIE GRAM

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:29 [05.09.2008]

komputer jest tak ustawiony że wie jakie liczby danego dnia puścić,dlaczego nie wpadają jednocześnie,odp. jest jedna to kant,a gdzie prokurator -na urlopie?to trwa latami i popieram ,że państwo żebrze na naj uboższej warstwie społeczeństwa

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:56 [05.09.2008]

Co za głupoty skąd te liczby, skąd te % ? Po pierwsze do każdego zawartego zakładu gracz dorzuca 25% jest to tzw. "dopłata" (dopłata na sport i kulturę) nikt tego jednoznacznie nie nazwał podatkiem tylko dopłatą, czyli podatkiem jako takim nie jest. Dalej: nie mniej niż 51% ze stawki (np. w Dużym Lotku stawka wynosi 1,6zł + dopłata 0,4zł (25%) = 2zł (cena zakładu)) przeznaczane jest na wypłacanie wygranych. Reszta jest to: - wypłata prowizji dla Kolektorów 6,6%, którzy oczywiście za darmo nie prowadzą sprzedaży, - koszty prowadzenia spółki (wypłaty pracowników spółki :zaopatrzeniowcy, szkoleniowcy, księgowość itd. nie zapominając oczywiście o dyrektorach i prezesach) - opłata za blankiety i kupony (bo na czymś trzeba skreślić liczby i muszą one zostać wydrukowane na kuponie, również papierowym), - koszty reklamy i marketingu, - Skarb Państwa bierze również swoją część (nie pamiętam ile %) to

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:58 [05.09.2008]

- Skarb Państwa bierze również swoją część (nie pamiętam ile %) to co pozostało to wypracowanie zysku spółki Bez sensu jest pisanie o podatku dochodowym, który każdy płaci i nie ma on nic wspólnego z Totalizatorem Sportowym!!! W przypadku wygranej ustawowo pobierane jest 10% ale tylko od wygranych powyżej około 2200zł (dokładnie nie pamiętam). Jeśli ktoś jest taki cwany i kombinuje z podatkami to na pewno jest go stać że by zapłacić podatek na loterii. Pozdrawiam graczy :D

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:20 [05.09.2008]

no ja mogę powiedzieć tak znowu zrobiłem lotto w bambusa nie wygrałem:):)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

22:15 [05.09.2008]

nikt nikogo nie zmusza, zeby grac w lotto, więc proszę nie pitolic jak to lotto oszukuje.Ja osobiście znam faceta, który wygrral 3mln, zreszta jest wsplwlascicielem kilku knajp w Szczecinie, byl znacznie wcześniej-przed wygraniem.Jakbys baranie jeden z drugim wygrał milion albo 10 to co bys zrobil??tutaj iprocz rachunku prawfopodobienstwa trzeba miec szczescie-po prostu. A debilowi, który artykulik napisał"nie opłaca sie.."no debil, po prostu debil, a jakby byla kumulacja 100 mln funtów , to co, zagrałby, bo by mu sie oplącało? no debil, debil po prostu...

Zgłoś Odpowiedz

Gość

07:23 [06.09.2008]

Polskie loswania totalizatora, od wejścia systemu do komputera, znacznie obniżyło prawdopodobieństwo wygranej. Dawniej trafiały się trójki raz na dwa tygodnie a obecnie trójkę można trafić raz na dwa lata. To jest smutna prawda ale trudno podejrzewać sposób losowania o uczciwy.
Udawało mi się dostawać na hybił-trafił dwa kupony z prawie jednakowymi zestawami liczb, różniące się jedną liczbą.
Zyski z wygranych są dzielone nieuczciwie , bo co ma kościół do totalizatora? a dostawał część zysków.
Dawniej był finansowany sport a teraz trudno się domyślać gdzie pula zysku trafia. Po informacji o dofiansowamiach kościoła staram się nie grać chyba że przy omawianych wysokich kumulacjach. Kontrola wygranych i sterowanie kumulacją to jawne oszustwa, ale czy ktoś się tym interesuje. Porównajmy olbrzymią kumulację sięgającą (w reklamach) 4mln. z cotygoniowymi kwotami na główną wygraną w Eurumilionie 15mln Euro, to pow

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:01 [06.09.2008]

z tym na chybił trafił to masz racje!!!! też najpierw zakreśliłam jeden kupon swoimi liczbami a potem poprosilam o kupon na chybił trafił gdzie 4 liczby były takie same!!!

Zgłoś Odpowiedz

Gość

14:18 [06.09.2008]

bardzo mnie rozbawił "debil" Po prostu debil Tacy też się trafiają

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:17 [06.09.2008]

Totolotek to wielki kant gigant. Komputery mają coraz szybsze więc mogli sobie pozwolić na Keno losowanie co 5 minut. A dlaczego nikt się tym nie zajmie? A po co skoro ludzie sami pieniądze przynoszą bez szemrania. Ostatnio wypuścili nową zdrapkę i pierwszego dnia dystrybucji "przez przypadek" wygrał ktoś z Warszawy. Pewnie nikt nie pamięta skandalu sprzed kilku lat, kiedy to również "przez przypadek" pudła z losami o najwyższych wygranych nigdy nie wyszły do dystrybucji. Jeśli ktoś naiwnie myśli, że gra to czysty przypadek...... niech tak sobie myśli dalej. To kolejny haracz wymyślony przez to państwo i nie zdziwiwłoby mnie gdyby szóstki trafiała była ubecja. Jak kiedyś napisał jeden dziennikarz: czy jest możliwe żeby Polak po dał innemu Polakowi kilka milionów i obeszło się bez kantów?

Zgłoś Odpowiedz

Gość

18:30 [06.09.2008]

Gość

Jak sie czyta niektore wypowiedzi to coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu, ze ludzka glupota nie zna granic., a pomarzyc zawsze wolno.




bo to dzieci neostrady ziomus, dzieci neostrady >=)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

19:09 [06.09.2008]

Ja trafilem akurat 6-ke jakis czas temu i chyba nie sadzisz ze podam swoje dane do publicznej wiadomosci?! Nikt tego nie zrobi, bo dla paru groszy wlasny sasiad by cie ukatrupil:)

Zgłoś Odpowiedz

tinner

22:07 [06.09.2008]

Dodam tylko do artykulu (bardzo trafnego z reszta) cos co pewnie wszyscy juz i tak wiedza - iz na national-lottery.co.uk nie oplaca sie W OGOLE grac w tak zwane "instant-games". Jako developer, zdebugowalem jedna taka flash-gierke i okazuje sie ze:
1. wynik gry (kazdej) zostaje przesadzony tuz po zakupie i jeszcze zanim cokolwiek pojawi sie na ekranie.
2. wynik przesylany jest jako plik xml, ktory zawiera pole danych uzywanych do identyfikacji i walidacji wyniku gry - (mozesz sobie podmienic XML i wygrac ale wynik nigdy nie przejdzie)
3. wiekszosc z tych XMLi z gory przegrywa. NIGDY nie widzialem/slyszalem aby ktokolwiek wygral kwote wieksza niz 5 funtow z tych gierek. Do tego dochodzi jeszcze jedna sprawa - national lottery podaje "srednie" szanse na wygrana do kazdej z gry. Oczywiscie dotyczy to "dowolnej" wygranej, ktora o ile w ogole to nigdy nie przekroczy magicznych 5f gdyz server NIE pozwoli Ci wygrac.
(mam nadzieje, ze ktos zrozumial moj belkot.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:01 [07.09.2008]

co do szcześcia to mozna pobobno to dosc szcególowo obliczyc astrologicznie
chodzi jak sie nie myle o jakis tam aspekt urodzeniowy urana do urana tranzytojacego ? co 12 lat sie
zdaza ale i to nic pewnego tak jak smierc i podatki

Zgłoś Odpowiedz

jan

22:39 [28.10.2008]

Z tą kumulacją i jej opłacalnością niestety się nie zgodzę. Pula wygranej w najmniejszym stopniu nie wpływa na szansę trafienia. To chyba jasne. A zatem tak samo opłaca się (a raczej NIE opłaca) grać przy dowolnej puli. Trafienie 6-tki przy dowolnej puli daje tak czy siak niebotyczną wygraną. Wyliczane przez autora artykułu kwoty na jeden los do niczego się nie odnoszą. Panie Kioskarki zatem słusznie śmiały sie z Pana autora. Równie dobrze można by szacować liczbę losów w danym losowaniu i wyliczyć że jak malo osób gra to wychodzi mniej do podziału, więc niby łatwiej wygram. Podobają mi się inne artykuły Pana Suchomskiego i aż trudno mi uwierzyć że w ten sposób tu rozumuje. Proszę autora o komentarz.

Zgłoś Odpowiedz

radom

00:07 [29.11.2008]

gdyby mozna wygraćw lotto to juz powstałby program

Zgłoś Odpowiedz

Gość

15:00 [30.11.2008]

Żeby wygrać trzeba grać

Zgłoś Odpowiedz

Gość

12:36 [02.12.2008]

Ja dziś zagram a jutro wam powiem ile wygrałem . dziś multi i duży zaiwestuje 20zł zobaczymy ile strace . pewnie wygram z 6 albo 8 zł inwestując 20. i tak przez całe życie jakbym inwestował ,pomyślcie ile to wszystko by wyszło 20 zł razy powiedzmy 10.000 dni wychodzi wiemy ile. dobre wakacje przez dwa lata

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:54 [03.12.2008]

myk jest prosty, biedni ludzie wysyłają po 1,2 lub kilka losów, Pan właściciel salonu samochodów, bądź inny biznesman wyda jednorazowo 200 zł. Nie ważne że grasz regularnie, ale po 2 losy, ważne że na jedno losowanie masz, np. 50 kombinacji, dlatego czytałem w jakimś artykule, że wygrywają Ci, co już i tak mają sporo pieniędzy. A biedny może liczyć, że jakimś cudem będzie jednym do 14 000 000.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

12:57 [03.12.2008]

Gram już dość długo,przez ten okres wydałem około 5tys.i tylko raz udało mi sie trafic 4.Jestem duzo w plecy. Moim zdaniem nie opłaca sie grac w lotto,tak samo jak i maszyny hot-spot.Mowie wam nie grajcie nie ma sensu.pozdro

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:45 [10.04.2009]

Wygrac w totka to marzenie wszystkich

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:45 [10.04.2009]

Wygrac w totka to marzenie wszystkich

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:36 [14.04.2009]

3,8,11,21,32,49

Zgłoś Odpowiedz

Gość

23:56 [14.04.2009]

to oczywiste, że logicznie rzecz biorąc nie opłaca się grać w lotto. Myślę, że żaden makler nie będzie zawodowo grał w lotto, bo to się nie opłaca. Cały myk polega na tym, że człowiek za 2zł kupuje sobie szanse na odmienienie swojego życia, szansa jest minimalna, ale jest. Jeśli ktoś np. nie ma wykształcenia, to szansa na znalezienie uczciwej dobrze płatnej pracy ma jeszcze mniejsze, więc gra :)

Zgłoś Odpowiedz

Waski13

20:58 [16.04.2009]

Nie 3,8,11,21,32,49 tylko 6,12,16,29,44,45 ;-)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

00:45 [18.04.2009]

uuu ssij mi jajka ;o

Zgłoś Odpowiedz

Fajny Gość

14:29 [01.05.2009]

8mln/13mln=0.03?
Gratulacje - jak ktos juz pisze fachowy artykuł to mógłby bardziej się postarać z wyliczeniami. Poza tym powinno się uwzględnić dzielenie głównej nagrody

Zgłoś Odpowiedz

Gość A-mator

11:54 [03.05.2009]

Można wytypować 6 w dużym lotku- trzeba typować od 8 do 14 liczb. Można wytypować liczby w dowolnym losowaniu. Nie są potrzebne żadne statystyki ani systemy. Wystarczy być..... . jasnowidzem!!!

Zgłoś Odpowiedz

Gość

15:24 [14.05.2009]

Jakie oszustwo? ponad rok temu wygrałem w ekspres lotka 90 tysięcy więc czy ja wiem czy to jakiś kit? Nie wypowiadajcie się jeśli nie macie pojęcia o prawdziwości tego. Poza tym dlaczego ludzie którzy wygrywają naprawdę duże sumy nie są pokazywani publicznie? Bo po prostu tego nie chcą. Były przypadki że mafia potrafiła się do takich dobrać, dlatego lepiej o anonimowość.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:01 [04.07.2009]

11,18,79 mm losowanie nr.2

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:41 [16.07.2009]

Co onanacza słowo "prafopodobieństwo" czy jakoś tak?

Zgłoś Odpowiedz

Gość

14:14 [18.07.2009]

To coś o czym jest ten artykuł ale pomalować też można ;-)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

03:10 [23.08.2009]

Zamiast pi******ć bez sensu o wyliczeniach itp, lepiej się uczcie na np. programistę javy i nie będziecie narzekać na brak kasy.. (minimum 7k na miesiąc) Kasa i tak sama nie przyjdzie.. I nie ma sposobu na wygranie.. Trzeba być je****m pier*****m (czyt. szczęściarzem) żeby tam coś wygrać.. Albo jak chce ktoś inwestować, zajmijcie się handlem na platformie forex.. Skuteczne, wystarczy myśleć, a jak wiadomo nie od dziś, maklerzy to burżuje ;)

Zgłoś Odpowiedz

Gracz

21:14 [15.09.2009]

Proszę o informację.
Bywam w Austrii służbowo. Austria nalezy do ,,loteri Euro Millions" Czy Polacy, w przypadku wygranej, mogą legalnie odebrać wygraną?

Zgłoś Odpowiedz

Gośćnemo

23:43 [23.09.2009]

czy polacy moga odebrac wygrana loteri euro millions i loto uk ?

Zgłoś Odpowiedz

Gość

00:07 [08.11.2009]

twoj stary

Zgłoś Odpowiedz

Gość

17:45 [25.11.2009]

kto chce grać ten gra ja mam 18 lat w lotto zaczałem grac od niedawna ale gram tylko w minilotto bo duzy sie nie opłaca , prawdopodobienstwo tez jest zesrane w duzym, wystarczy szczescie nic wiecej ostatnio bylem bardzo blisko 5 i by bylo ok 90 tys ale dostalem 400 zł heh

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:52 [18.01.2010]

pracuje w banku i uwierzcie mi ze mialem doczynienia z 3 przypadkami wygranej w lotto, 2 przypadki to niestety ludzie ktorzy maja juz pieniadze wiec powiedzmy ze szajba im nie odbiła, ale trzeci przypadek to chłopak biedny i zakompleksiony, niestety on nie dał sobie rady z tak duża wygraną i obecnie wiem ze jest na odwyku a cały szmal roztrwonił.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

22:30 [26.01.2010]

Gość

pracuje w banku i uwierzcie mi ze mialem doczynienia z 3 przypadkami wygranej w lotto, 2 przypadki to niestety ludzie ktorzy maja juz pieniadze wiec powiedzmy ze szajba im nie odbiła, ale trzeci przypadek to chłopak biedny i zakompleksiony, niestety on nie dał sobie rady z tak duża wygraną i obecnie wiem ze jest na odwyku a cały szmal roztrwonił.

skąd bankowcy wiedzą tyle o ludziach? :D

Zgłoś Odpowiedz

Szatan

14:11 [11.02.2010]

Od dawna wiadomo, że "człowiek człowiekowi wilkiem" - zwłaszcza za kasę ( ile było już historii starszych osób robionych w ch...a przez palanciarzy, którzy myślą, że są cwańsi od wszystkich i nie poniosą za to kary, choć może te staruszki też kiedyś kogoś wyrolowały i teraz muszą za to ponieść karę ). I wiadomo, że jak wszystko, co w jakiś sposób oddziałuje na nasze portfele i wyobraźnię jest jakimś tam oszustwem, tak i Totalizator, też jest pewnie całkiem dobrze "obstawiony" przez ludzi, którym kasy zawsze za mało. Ale to nie znaczy, że nie można spróbować "kupić" spełnienia marzeń. Wysyłając 1 okienko na każde losowanie LOTTO tracimy w miesiącu ok. 40,- PLN. A ile w miesiącu przepijemy, przepalimy i przeżremy, mimo, że w ch...j ludzi na świecie głoduje? Nikt się nie zastanawia nad losem ludzi, którzy nie mają co do gara włożyć, tylko pier...ą o jakiś szansach itp. bzdetach! Zarzuciłem sobie zestaw liczb na chybił-trafił

Zgłoś Odpowiedz

Szatan

14:22 [11.02.2010]

Jedno okienko. I powiedziałem sobie, że jeśli wygram 6-kę, to połowę oddam ludziom, którzy naprawdę potrzebują kasy. Jest to bardzo egoistyczne z mej strony, że kładę na szalę życia problemy innych, tylko po to, żeby nie musieć użerać się w pracy z jakimiś popier...mi, ale w ciągu 2.5 roku wygrałem w ten sposób ( ciągle z tego samego "okienka" ) ok. 10 trójek i 1-ą piątkę. Więc może kiedyś naprawdę moje marzenia się spełnią. I nie zamierzam odstępować od pomysłu pomocy innym, gdyż wiem, jak się takie fałszywe obietnice mogą skończyć. Codziennie kupujecie ch...e żarcie, nalewacie benzynkę do swych autek i macie głęboko gdzieś, to, że Państwo robi was ch...a, dopóki nie zagraża to waszemu bytowi. NIE CHCESZ- NIE GRAJ! Moim celem w życiu jest szczęście - moje jak i innych ludzi, a nie umartwianie się tym, że oszustom z rządu i tak nikt nic nie zrobi. Chcesz coś zmienić? Skrzyknij się i załóż partię a potem zostań złodziej

Zgłoś Odpowiedz

Szatan

14:26 [11.02.2010]

Jak reszta rządu. Albo wyjdź na ulicę i zachowuj się jak debil ( bij se kogo popadnie, aż w końcu Ci ktoś łeb upier...i) . Ale nie truj dupy ludziom pozytywnie nastawionym do życia.
AVE SATAN!!!

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:19 [16.02.2010]

szkoga gadać

Zgłoś Odpowiedz

SZATAN

21:02 [19.02.2010]

Nie wiem, czy szkoda, czy też nie, ale ktoś, kto zna się choć troszku na tzw. "zjawiskach paranormalnych" ( śmiechu warte określenie ) i ich oddziaływaniu na życie człowieka wie, że nie "oblicza" się szansy na wygraną tylko liczy się na to, że ta je...na Szóstka jest ci przeznaczona. Można się z tego nabijać, można olewać kolesia, który pierdzieli jakieś mistyczne kocopoły, można się wkur...ć na wszędobylskich oszustów ( sam kiedyś myślałem, że program z Lotkiem jest nagrywany wcześniej, zaś wyniki trafiają do "właściwych" osób, które pędem zakreślają odpowiednie liczby ), ale to nic nie zmieni. Niestety, aby zarobić duuuże pieniądze nie kradnąc ich albo nie zapier...c przez pół życia, trza próbować i tyle. Inaczej szansa 1:"ileś tam milionów" jest chyba wystarczająco zniechęcająca - to tak jakby miał Cię porazić kilka razy piorun ( ave "Ciekawy Przypadek Benjamina Buttona" !) zanim wygrasz, bo szansa na takie zdarzenie jest du

Zgłoś Odpowiedz

SZATAN

21:27 [19.02.2010]

Dużo wyższa. A skoro wierzymy, że jednak można wygrać i patrzymy na to z punktu matematycznego, to może powinniśmy zacząć się zastanawiać, czy powinno się w ogóle wychodzić z domu, bo albo nas trafi piorunek, albo samochód rozwałkuje na chodniku ( też dość duża szansa ) ?
A jak ktoś nie wierzy w mistyczne pierdoły, to niech mi wyjaśni najbardziej znany ( czytaj "dla głąbów" ) przypadek jasnowidztwa: "Ciekawy Przypadek Maestro Nostradamusa" ? Koleś pomylił się tylko w jednym: w dacie końca świata - i chyba dobrze, choć niektórzy dopiero wtedy uznaliby istnienie pewnych rzeczy, gdyby zobaczyli olbrzymi meteoryt nad swoją głową. LOTTO naprawdę nie kosztuje aż tak dużo, więc po co się zastanawiać nad szansą wygranej, która jest bliska zeru? Lepiej spróbować. Gdyby Petra Majdlic olała przejazd ze względu na 4 złamane żebra, nie zdobyła by brązu w sprincie.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

15:25 [05.03.2010]

oszukuja w tym TS wszystkie liczby sa ustawiane przed losowaniem komputerowo maja wglad na kupony ktore wysyłacie oni wiedza jakie liczby wpadna. sciemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.........!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!

Zgłoś Odpowiedz

Szatan

18:19 [23.03.2010]

A i owszem - tyle, że czasem na pewno wygrywają osoby, które nie mają nic wspólnego ze znajomymi znajomych znajomych... Wiadomo - Polska to kraj, który, nauczony najpierw przez Żydków, potem przez komuchów, jak oszukiwać nawet braci i siostry, nie jest raczej skory do dawania zanim wpierw nie oskubie wieśnioków. Racja - z tym się trza zgodzić. Ale skoro już od czasu do czasu wygrywa normalny obywatel, to może warte jest to kasy, którą z Ciebie najpierw zedrą.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

19:52 [03.06.2010]

LOSOWANIE GIER LICZBOWYCH ,POWINNO SIĘ ODBYWAĆ ZARAZ PO ZAMKNIECIU KOLEKTUR!!!LOSOWANIA , POWINNY SIĘ ODBYWAĆ , PRZY DUŻEJ PUBLICZNOŚCI ŚWIADKÓW !!!MOGĄ ODBYWAĆ SIE NA PRZYKŁAD W DUŻYCH HIPERMARKETACH !!! WTEDY UWIARYGODNI TO UCZCIWOŚĆ TOTALIZATORA!!!MIEĆ NASZYKOWANE KILKA RODZAJI KUL , KTÓRE MOGLI BY WSKAZAĆ LUDZIE POSTRONNI!!!URSZULA-KRYSTYNA

Zgłoś Odpowiedz

Gość

19:59 [03.06.2010]

MOŻE , BY SIĘ TAK SKRZYKNĄĆ W TEJ KWESTII I POZBIERAC 100 000 PODPISÓW O ZMIANĘ USTAWY I PROCEDUR W SPRAWIE LOSOWAŃ ,NA ŻYWO , Z DOWOLNĄ ILOŚCIĄ ŚWIADKÓW I WSKAZANYMI KULAMI ???CÓŻ NAM TO WSZYSTKIM DA , BIADOLENIE PO KĄTACH ???URSZULA - KRYSTYNA

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:04 [03.06.2010]

LOSOWANIE GIER LICZBOWYCH ,POWINNO SIĘ ODBYWAĆ ZARAZ PO ZAMKNIECIU KOLEKTUR!!!LOSOWANIA , POWINNY SIĘ ODBYWAĆ , PRZY DUŻEJ PUBLICZNOŚCI ŚWIADKÓW !!!MOGĄ ODBYWAĆ SIE NA PRZYKŁAD W DUŻYCH HIPERMARKETACH !!! WTEDY UWIARYGODNI TO UCZCIWOŚĆ TOTALIZATORA!!!MIEĆ NASZYKOWANE KILKA RODZAJI KUL , KTÓRE MOGLI BY WSKAZAĆ LUDZIE POSTRONNI!!!URSZULA-KRYSTYNA

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:11 [03.06.2010]

GRAM CAŁE ŻYCIE W RÓŻNE GRY LICZBOWE .OZNACZA TO , ,ŻE RÓŻNE RZĄDY RZĄDZIŁY . NIGDY NIE MIAŁAM SZCZĘŚCIA WYGRAĆ.NAJWIĘKSZA TO BYŁA TRÓJKA LUB DWIE TRÓJKI , RAZ NA ROK ,LUB DWA LATA. NIEMA CZŁOWIEK SZCZĘŚCIA , ANI W ŻYCIU , ANI W GRACH ANI W MIŁOŚCI !!!MOŻE DLATEGO CHODZIMY DO TOTALIZATORA ODDAĆ RESZTĘ???URSZULA-KRYSTYNA...

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:06 [20.06.2010]

Proszę wejśc na stronę ,, lotto centrum',Kupujesz 5 losów , jeden dostajesz gratis. Jest to tak naprawde za granicą ?Dlaczego w Polsce niema czegoś takiego gratisowego ?Który z was jest taki mądry , prosze założyć stronę z ciekawym tematem w tej sprawie . Ludzie , będą masowo wchodzić i rządać, czego oczekują od totalizatora.Na przykład kwestie poruszone przez zemnie.Ja się nie znam dobrze w komputerze , więc nie poradze . Dziękuję.Urszula-Krystyna

Zgłoś Odpowiedz

Bez zębny

15:18 [19.08.2010]

Zeby zwiekszyc Swoją wygraną nie trzeba byc znowu tam geniuszem... bo np grajac jedną kombinacją
np. 1 10 15 20 35 40 trafiając " trojke" wygrywasz 20 zł .... ale jesli zagrasz tym Samym kuponem np . 10 razy... to wygrasz 200 zł (20 x 10 ) płacąc 30 zł ( 3zl x 10 ) wiec Twoja realna wygrana to 170 zł... i zwiększasz Swoją wygraną jak po sznurku.... jezeli zagrasz np. za 15 zł - jedną Kombinacją ( i bedziesz mial ZAJEEBISTE SZCZESCIE ) trafisz np. "piątke " za ktorą bedą placic np. 7 ' 000 złotych to.... Wygrasz 35'000 zł za jedyne 15 zł .... itd .... ale trzeba miec te szczescie... Ja przez rok przeznaczylem ok 1200zł na lotto... wygralem 600 zł ... gram co losowanie... Mam swoje sposoby na zaznaczanie liczb, nie ufam w chybil trafil... Karmią nas tym ze " gracz ktory wygral zawarl los za 9 zl na chybyl-trafil..." sciema.. by ludzie uwierzyli ze Moze im tez sie uda?? Ja gram zawsze swoimi... wiem ze jezeli systematycznie np. raz w tyg. trafiam T

Zgłoś Odpowiedz

Gość

22:46 [23.08.2010]

Gośćnemo

czy polacy moga odebrac wygrana loteri euro millions i loto uk ?


nie

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:58 [16.09.2010]

no to dawaj ten program.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:35 [02.10.2010]

Wygrałem wczoraj w lotka 6/6 Byłem biedny jestem MILIONEREM
NIECH BIEDA PACZY JAKIE SAMOCHODEM TERAZ BEDĘ JEZIDZIŁ

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:11 [15.11.2010]

Mnie zastanawia tylko jedno…. Dlaczego wygrywałem częściej kiedy była komisja gier i zakładów przy losowaniu??? Przedstawiali takie 3 osoby W tedy to przynajmniej raz w tygodniu była trójeczka a nawet raz miałem czwórkę a teraz hehehe szkoda gadać z 2 miesiące nawet durnej trójki nie miałem
ZASTANAWIAJĄCE PRAWDA????

Zgłoś Odpowiedz

Gość do tego o 2 pozycje wyżej

00:05 [23.11.2010]

Wygrałem wczoraj w lotka 6/6 Byłem biedny jestem MILIONEREM
NIECH BIEDA PACZY JAKIE SAMOCHODEM TERAZ BEDĘ JEZIDZIŁ

naucz się polskiej mowy... pisze się PATRZY (bieda w Twojej głowie)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

13:38 [06.12.2010]

A moja teoria jest taka: Kolektury zamykają o 19, losowania są o 22:15. Przez 3 godziny raczej nie trudno za pomocą komputera zweryfikować wszystkie zakłady zawarte w całym kraju. Następnie dociążają piłeczki i w zależności od decyzji zarządzających Lotto wypadają liczby, które nie były dociążone. A zarząd może np. stwierdzić, że 4 grudnia padła "6 "w Warszawie(ponad 23 miliony) więc,żeby nie było podejrzeń następna "6" padnie w Szczecinie. Gdy już padnie kilka ładnych"6" pod rząd to stwierdzają,że teraz trzeba zrobić kumulację przez kilka losowań czyli bez szóstki.Więc z wszystkich zawartych zakładów komputer wybiera kombinację,której nikt nie wytypował i naród się cieszy bo będzie mega kumulacja. Wg mnie człowiek, który wymyślił tego typu loterie powinien dostać nagrodę Nobla.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

07:29 [30.01.2011]

w polskim lotto robia ludzi w wala.te czeste kumulacje-rzygac sie chce.wszystko jest ustawione i ukartowane.

Zgłoś Odpowiedz

FanatykLotto

00:27 [02.02.2011]

Ostatnio powstał innowacyjny system do gry w mini lotto który nazywa się system3swt - i jest pierwszym systemem opartym na czasie. Podzielił on wszystkie możliwe kombinacje na 4 równe części i z każdej równomiernie dobiera dla odpowiedniej sekundy po 1 kombinacji z każdej części.Do tego ma 2 tryby zwykły i chybił trafił. Jest to pierwszy system który przeliczył szczęście na czas i obejmuje całą grę. Mimo że działa na smsa za 1,23zł to i tak te 4 kombinacje mini lotto które wyślę za 5zł dają mi 64-razy większą szansę niż 1 kombinacja lotto że wygram główną wygraną. System3swt działa cały tydzień, co tydzień tak samo i gwarantuje że w tygodniu są 3 sekundy które dają główną wygraną w mini lotto - wystarczy wysłać smsa w odpowiednim czasie i opłacić otrzymane kombinacje :) wyniki działania systemu na konkretnym losowaniu publikowane są na stronie systemu. http://system3swt.zi(…)i.php

Zgłoś Odpowiedz

wako

15:35 [10.02.2011]

wiecie co. a ja zagram tydzien temu lezałem w łuzku i akurat lecialo losowanko losu nie wyslałem bo nie gram ale na zabawy wzielem kartke i dlugopis i wpisalem swoje liczby daje slowo he.............. 5 trafilem ale na kartce w domu. wiec koledzy przestancie pier.... ze nie mozna wygrac szcescie i to jes to nara

Zgłoś Odpowiedz

Gość

09:48 [16.02.2011]

hahaha nadal jesteś biedny bo nie potrafisz pisać ćwoku

Zgłoś Odpowiedz

Gość

02:13 [21.02.2011]

23.01.11 Trafiłem w MM osiem z dziewięciu liczb, gram od roku ,prowadzę zapisy i własną statystykę na te moje eksperymenty wydałem w sumie ok.300zł opłaciło się .Jestem do przodu,ale uważam ,że macie rację poruszając temat totalizatora bo problem jest i jedzie padliną ,ktoś to fajnie poukładał i wali ludzi na kasę razem z umiłowaną RP.