• WIG +1,44%
  • WIG20 +1,72%
  • mWIG40 +1,02%
  • sWIG80 +0,54%
  • FW20 +1,66%
  • NewConnect -0,13%
  • DJI +1,08%
  • NASDAQ +2,45%
  • S&P500 +1,59%
  • NIKKEI225 +0,26%
  • FTSE -0,36%
  • DAX +0,06%
  • DJI Futures +0,2%
  • Ropa Crude +1,5%
  • Ropa Brent +1,97%
  • Złoto -0,06%
  • Srebro -1,25%
  • Miedź +1,4%

Pokaż wszystkie

Wycofajmy nasze pieniądze i załatwmy banki!

Zbigniew Papiński | Piątek [19.11.2010, 08:00]

59 komentarzy / Skomentuj

Fot. BBCOne/YouTube.com
Do buntu wzywa Eric Cantona.

Eric Cantona nazywany jest często żywą legendą Manchesteru United. Kibice uwielbiali go nie tylko za wspaniałe bramki, ale również za niekonwencjonalne, często kontrowersyjne zachowanie i do dziś uważają, że to on jest prawdziwąsiódemką”, a nie obecny gwiazdor Realu Madryt Cristiano Ronaldo.



Tym razem niesforny Eric przypomniał się w zupełnie inny sposób. Cantona wzywa wszystkich Europejczyków, aby przyłączyli się do akcji, w której zaprotestują przeciwko choremu systemowi finansowemu nagradzającego nieudolne banki, równocześnie karzącego obywateli wyższymi podatkami potrzebnymi do finansowania działalności banków hojnie wspieranych z kieszeni podatników. To właśnie zwykli ludzie muszą zapłacić za błędy rządów i instytucji finansowych przez wyższe obciążenia, które rosną z każdym rokiem. Obywatele mają dostawać niższe wynagrodzenia, dłużej pracować, a banki otrzymują kolejne miliardy euro, z których zresztą wypłacają hojne premie pracownikom.

Z tego powodu Cantona namawia, aby Francuzi oraz wszyscy inni Europejczycy 7 grudnia ruszyli do banków i wycofali swoje depozyty. Taki run na banki może zachwiać ich fundamentami i dać do myślenia rządzącym.



Czy akcja się powiedzie? Podobny pomysł próbowano zrealizować w USA i nie spotkał się on ze zbyt szerokim odzewem. Poza tym raczej wątpliwe jest, żeby w przypadku kłopotów któregokolwiek z francuskich banków związanych z brakami w kasie, miałby on ucierpieć w jakikolwiek sposób. Za chwilę z pomocą ruszyłby rząd i ponownie sięgnął do kieszeni podatników. Zatem wezwanie Cantony wydaje się raczej krzykiem rozpaczy wkurzonego anarchisty niż realnym sposobem rozwiązania problemu chorego systemu finansowego.

Treści przedstawione w artykule są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Autor nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego artykułu, ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie niniejszego artykułu.

Komentarze Czytelników (59)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

08:21 [19.11.2010]

Jestem ZA!!!!!, Tak złodziejskiego systemu jak bankowy nie ma na świecie, manipulują prawem, giełdami a nawet całymi państwami. Operuja pieniądzem który jest tylko zapisem księgowym a nie wartością. Przypomnę stare powiedzenie "Jesli ukradniesz 1mln $ - jesteś złodziejem, jesli bank ukradł po 1$ jednemu milionowi klientów - wzrosła jego zyskowność". Dość dominacji banków. To banki wprowadzaja po cichu niewolnictwo okupione wieloma latami pracy na cięzkie odsetki. Zabrać bankom pieniądze i to jak najszybciej!!!!!

Zgłoś Odpowiedz

Gość codzienny

08:24 [19.11.2010]

z tym jednym ale, że jeśli przewróci się skutecznie pierwszą kostkę domina to i przewrócą się wszystkie i wtedy sceptycy będą tymi, którzy odejdą od okienka z niczym. "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobi"? usłyszą niczym od kierownika sztani z "Misia". Masowe wycofanie kasy to zauważalne nietypowo długie kolejki do bankomatów i okienek. Lepiej tego dnia nie przeoczyć.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

08:57 [19.11.2010]

Swoja droga ciekawe co by się stało jakby banki (przez kreacje pieniądza) nie miały co ludziom wypłacać. Zamieszki? Wojna? P

http://podstawy-inwe(…)a.pl/

Zgłoś Odpowiedz

zbik

09:11 [19.11.2010]

Ten gość jak wielu nie ma pojęcia o czym mówi.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

09:12 [19.11.2010]

to nie chodzi o szaraków tylko tych co mają pieniądze

Zgłoś Odpowiedz

vvv

09:17 [19.11.2010]

Gdyby wszyscy ruszyli po swoje pieniadze jednego dnia to nikt nie dostanie pieniedzy...

Zgłoś Odpowiedz

Gość

09:42 [19.11.2010]

ma rację facet, ale za takie słowa będą chcieli zrobić z niego wariata.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:11 [19.11.2010]

Dawno już o tym myślałem,skończyło by się budowanie pałaców za ludzkie pieniądze.W końcu może przestało by słychać o atakach na polską walutę,która rzekomo wywołała kryzys.Kryzys to nic innego jak kolejny sposób na biznes.Ktoś się na tym bardzo obłowił.

Zgłoś Odpowiedz

woj.

10:19 [19.11.2010]

To nie banki sa wine tylko cholota która głosuje na partie obiecujace że nam dadzą!

Zgłoś Odpowiedz

Starszy klopowy

11:27 [19.11.2010]

Nieco ekonomii liznąłem i to co facet mówi to święta prawda. Banki obracają większą ilością gotówki niż same mają, zresztą komu zawdzięczamy światowy kryzys, no komu? BANKOM!!
I jeszcze się tych darmozjadów ratuje miast ogłosić upadłość a pieniądze skierować wyłącznie na wypłaty pieniędzy wierzycieli.

Niedawno byłem wypłacić oszczędności i co? I mogę danego dnia tylko tyle a tyle. A jak następnego nie zechcą mi wypłacić bo za dużo ludzie wyciągnęli?
Nic to ja już mój strajk zrobiłem. Wyciągnąłem (choć w dwóch częściach) me całe oszczędności i trzymam w skarpecie. Może bez odsetek, ale mnie żadna pani w okienku nie powie teraz ile mogę wziąć, kiedy mogę wziąć i czy mogę wziąć.

Przyjdzie w końcu ten dzień gdy wszystko jebnie jak tak dalej pójdzie i albo będziesz mieć swe jaja, kasę i broń przy sobie, albo będzie źle.

Zgłoś Odpowiedz

mannia

11:31 [19.11.2010]

Ja już to zrobilam i czuję się lepij , że nie popieram tego jawnego złodziejstwa

Zgłoś Odpowiedz

Gość

11:39 [19.11.2010]

Dobrze ze zyjemy w Polsce nam nic nie grozi - ZUS jest bankrutem a za 13 mln buduje nowe siedziby , mieszkania są droższe niż w niemczech , oczywiscie tylko dlatego by banki mogły z ludzi kase wycisnąć, pewnie za 3 lata znowu krzykną ze jest pieknie i ruszy akcja kredyt......ciekawe czym nas USA w ciągu paru lat zaskoczy - bo robią ten sam przekręt co w 1926 z czarnego czwartku - dokładnie klonują ten sam pomysł tylko po co ???

Zgłoś Odpowiedz

TomGa

11:41 [19.11.2010]

...a może by tak "po prostu" ANULOWAĆ WSZYSTKIM WSZELKIE BANKOWE ZADŁUŻENIA " i to nie tylko w Europie? Pomyślcie, proszę o tym, jak ludzie by wreszcie odetchnęli...

Zgłoś Odpowiedz

Gość

12:06 [19.11.2010]

Jestem za tym!!!!Tylko szkoda że my polacy nie mamy na tyle honoru aby razem coś takiego zrobic.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

12:18 [19.11.2010]

Honoru!!! jestesmy dość specyficznym narodem - mamy tendencje do samodestrukcji, a to co chłopaki w rządzie wyprawiają to.... to poprostu Jurassik Park należy natychmiast zadzwonić do Unesco i objąć ochroną, potem sprzedaż biletów i będziemy łatać dziure budżetową - moj ulubiony polityk do tej pory skanduje ze chce zyć w wolnej Polsce......

Zgłoś Odpowiedz

Janek

12:21 [19.11.2010]

Jestem za

Zgłoś Odpowiedz

GURU

13:50 [19.11.2010]

POLSKA ŚIE ROZPĘDZA A TO DOPIERO POCZĄTEK .BĘDŻIEMY TYGRYSEM EUROPY A ZGNIŁY ZACHÓD BĘDŻIE SZUKAŁ U NAS PRACY.BIADA WAM HISZPAŃIO,ANGLIO,PORTÓGALIO.WŁOCHY,HOLANDIO,B
ELGIO...BIADA.JANUSZ27-80@TLEN.PL

Zgłoś Odpowiedz

@uro

14:17 [19.11.2010]

Nie jest to możliwe. Żaden bank nie pozowli wybrać ci z własnego konta większej kwoty bez wcześniejszego zgłoszenia transakcji. Owszem, wystarczy by 50 mln klinetów jednego dnia wybrało 1000 Euro i nie wpłacało ich przez co najmniej tydzień.

Zgłoś Odpowiedz

TomGa

14:17 [19.11.2010]

...no cóż, rozmowa chyba zeszła nam na ujadanie.

Zgłoś Odpowiedz

Fatalista

14:20 [19.11.2010]

Polska to biedny kraj bogatych ludzi. Ludzi dla których zabicie Papały czy Olewnika to dzień powszedni!

Żyjemy w państwie które zwie się demokracją a karze za każdy przejaw wolności!

Polska jest państwem prawa. Owszem ale prawa dźungli!

Zgłoś Odpowiedz

Gość

14:55 [19.11.2010]

Gość

Jestem ZA!!!!!, Tak złodziejskiego systemu jak bankowy nie ma na świecie, manipulują prawem, giełdami a nawet całymi państwami. Operuja pieniądzem który jest tylko zapisem księgowym a nie wartością. Przypomnę stare powiedzenie "Jesli ukradniesz 1mln $ - jesteś złodziejem, jesli bank ukradł po 1$ jednemu milionowi klientów - wzrosła jego zyskowność". Dość dominacji banków. To banki wprowadzaja po cichu niewolnictwo okupione wieloma latami pracy na cięzkie odsetki. Zabrać bankom pieniądze i to jak najszybciej!!!!!



popieramy, ale zachęcamy do mądrzejszych działań niż szturm na placówki... bo wtedy zginą niepotrzebnie ludzie.... trzeba działać rozważnie i nie walczyć, ale budować alternatywny system bez pieniężny - np. podobny do tego, który zaproponował Jaque Fresco.

Zgłoś Odpowiedz

Pan Eric Cantona - moje uszanowanie

14:57 [19.11.2010]

Przyzwoity człowiek z tego Pana i uczciwie mówi o tym kto nas okrada i odpowiada za biedę większości z ludzi żyjących na Świecie. Akcja pewnie nie spotka się z większym odzewem, choć jest ze wszech miar słuszna. Jeśli chodzi o moje oszczędności, to nie mam czego wycofywać, bo zarobione pieniądze, które pracodawca zmuszony jest przelewać na konto w banku, wybieram z tegoż konta najprędzej, jak to możliwe i korzystam z nich i inwestuję sensowniej niż zostawiając je odłogiem na rachunku, czyli dając nimi obracać korporacjom przekrętów i kanalii.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

15:35 [19.11.2010]

Pomysł ciekawy, tyle że z dnia na dzień tysiące ludzi pozostanie bez dachu nad głową, bo banki wypowiedzą im umowy kredytów mieszkań - ratując swój budżet...

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:34 [19.11.2010]

BANKI TO ZLODZIEJE!!!!! DOBRZE NAWIJA ZIOMEK WYCOFAC PIENIADZE I JESTEM CIEWACH ICH REAKCJI

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:38 [19.11.2010]

Popieram .To co z nami robią Banki to jest niewiarygodne.Przykład Ubezpieczenia Kredytów.

Zgłoś Odpowiedz

kapitan bomba

16:41 [19.11.2010]

A co z tymi co wzięli kredyty za te wasze pieniądze w banku.
To nie bank nie ma pieniędzy tylko ci co wzięli kredyty..
Niech apeluje idiota lewak do kredyciarzy żeby zwrócili kredyty w jeden dzień to też rozłoży banki bo pieniądze to nie ziemniaki same się nie rozmnożą.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:43 [19.11.2010]

tak wkońcu jakoś się przebily te informacje nadchodzi rewolucja

Zgłoś Odpowiedz

Gość

16:48 [19.11.2010]

Cantona proponuje tkz "najazd na bank".
Nie ma takiego banku na świecie który by to przetrwał.
Bank praktycznie nie rusza pieniędzy z lokat klientów.
Gotówki w obiegu jest maksymalnie 5% ,reszta to cyferki w systemach.
Większa wypłata pieniążków i już bank ma problem.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

17:43 [19.11.2010]

Zauważcie, że jeżeli pracujecie, to wypłatę macie dostawać na konto w banku - jesteśmy prawem zmuszani do bycia klientami banków. Wyjściem z sytuacji byłoby np. przenoszenie kasy z banku do banku, to bardzo by im utrudniło obracanie kasą, która zaraz mają oddac innemu bankowi; albo przestawić się na banki spółdzielcze, gdzie w teorii jest demokracja i bedąc klientem jesteś też współwłaścicielem lub udziałowcem i masz wpływ na to co się z kasa robi. Oprócz tego, że bankierzy zrobili kryzys i za kasę podatników ratuje się im dupę - boli mnie fakt, że banki finasują rzeczy, które powinny dawno paść jak ropa, atom, produkcja broni, czy dyktatury w III Świecie. BP po wycieku ropy do morza dostało kasę na wiercenia za kołem polarnym; europejskie banki finansuję rakiety zrzucane na cywilów w palestyńskim obozie koncentracyjnym lista jest długa, a każdy z osobna ma swoje standarty etyczne. Dlatego jeśli już coś robić to

Zgłoś Odpowiedz

Gość

17:49 [19.11.2010]

odzyskać kontrolę nad kasą.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

17:54 [19.11.2010]

Bankierzy sa niebezpieczni, bo korumpują władze, a władza to złodzieje bo okradają nas przez podatki.
Kto nas się spytał czy się zgadzamy na jakies podatki?
Obecnie możemy przekazać jedynie 1% podatku na organizację pożytku publicznego. A powinno być 100% na każdy publiczny cel! Wyobraźcie sobie że zamiast PITu co roku wypełniamy druk z wytycznymi (taka ankieta, ale wiążąca jak rozkaz lub umowa - my wam pozwalamy rządzić, dopóki kasę dzielicie wg naszych żądań), gdzie jest powiedzmy 100 okienek i zaznaczamy tyle ile chcemy. Kto nie chce płacić na szkoły lub szpitale, niech nie płaci bo jest dorosły i zdrowy niech nie płaci a kto wyłącznie chce sponsorować ochronę rządu:) niech odhaczy tylko to okienko. I wtaki sposób wszyscy podatnicy tworzyliby budżet na następny rok.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

19:04 [19.11.2010]

słuszne i nierealne teorie, na tak na marginesie wielcy tego świata maja ręce mocno splamione krwią zabitych ludzi

Zgłoś Odpowiedz

Gość

19:28 [19.11.2010]

Zgadzam się, bo w naszym kraju jeszcze nikt się uczciwą pracą nie dorobił. Najlepiej nic nie robić tylko podnosić podatki i tak wykorzystywać biednych ludzi.Państwem powinni rządzić ekonomiści a nie politycy. Może wtedy byłoby lepiej w naszym kraju.

Zgłoś Odpowiedz

Gościu

20:30 [19.11.2010]

Wycofajmy wszystkie pieniądze z banków: - banki padną, wezwą wszystkich kredytobiorców do natychmiastowego uregulowania swojego zadłużenia - o pozyczkę będziesz się strał u różnych lichwiarzy typu provident, gdzie wlepią ci max opłaty i prowizje na jakie państwo pozwala i będziesz się cieszył, że płcisz tylko 200 zł raty (ale rat bęzie 1000) - jak tam nie dostaniesz to pożycz od znajomego mafioza. - Zapłacisz również za długi ZUSu, bo pewien mundry postanowił zamiast wyemitować obligacje zadłużyć się w bankach komercyjnych. - Państwo będzie musiało dodrukować pieniądza, bo jest go w obrocie za mało zdecydowana większość występuje w obrocie bezgotówkomym (przelewy, płatności kartą itp.), - zwiększy się możliwość dawania łapówek, bo nie będzie możliwości kontroli nad przepływem pieniądza. - itd....

Zgłoś Odpowiedz

Elvis

00:02 [20.11.2010]

Gość

Honoru!!! jestesmy dość specyficznym narodem - mamy tendencje do samodestrukcji, a to co chłopaki w rządzie wyprawiają to.... to poprostu Jurassik Park należy natychmiast zadzwonić do Unesco i objąć ochroną, potem sprzedaż biletów i będziemy łatać dziure budżetową - moj ulubiony polityk do tej pory skanduje ze chce zyć w wolnej Polsce......


polecam blog pana urbasia na onecie, tam jest przedstawiona koncepcja jak zmienić system kreacji pieniędzy aby wyjsc z nedzy i niewolnictwa
Pozdrawiam

Zgłoś Odpowiedz

Robakks

09:30 [20.11.2010]

Gdyby ktoś mnie zapytał czy wolę dostać "na rękę" 10.000 prawdziwych pieniędzy będących częścią miliona urojonych (podatki, obsługa banków) - czy wolę 1.000 przy redukcji urojonych do zera
- to wybrałbym to pierwsze, bo 10.000 > 1.000
Edward Robak* z Nowej Huty - kombinator :)

Zgłoś Odpowiedz

Obserwator

09:57 [20.11.2010]

Widoki mamy takie :
1. powstaje mieszkalny budynek (na kredyt),
2. piękne mieszkania (na kredyt),
3. i obiecujący pasaż handlowy też powstaje.
Do czasu obiecujący... ,aż błysną swymi kolorami oddziały banków, pomiędzy świecą równie mocno towarzyszki "apteki",czasem dopatrzysz się kiosku lub spożywczaka ale zwieńcza je juz logo pepsi czy coca coli.
Jest takie miejsce w Warszawie na Górczewskiej gdzie tylko w jednym bloku naliczylem 9 bankow i chyba trzy apteki....
pozdr.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

10:48 [20.11.2010]

Niestety, to zło tak się rozpleniło, że po dobroci nie da się niczego już z nimi załatwić. Wrośli jak rak w mózg i politycy są ich własnością - gdyby nawet chcieli się buntować, nie dadzą rady. A Stalin w takiej sytuacji po prostu kazałby rozstrzelać zarządy banków i po sprawie... Może po pierwszych kilku ukaranych dla przykładu reszta stałaby się mniej pazerna? W końcu pieniędzy do grobu się nie da zabrać. A z drugiej strony, przykład Madoffa nikogo w USA nie odstraszył, więc jeden kozioł ofiarny to nie rozwiązanie, chyba jednak trzeba by wziąć się za wszystkich.*
*Zaznaczam, iż powyższa wypowiedź nie jest podżeganiem do popełnienia przestępstwa w rozumieniu przepisów kodeksu karnego. Rozważam tylko, co by zrobił Stalin.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

13:15 [20.11.2010]

Starszy klopowy

Nieco ekonomii liznąłem i to co facet mówi to święta prawda. Banki obracają większą ilością gotówki niż same mają, zresztą komu zawdzięczamy światowy kryzys, no komu? BANKOM!! I jeszcze się tych darmozjadów ratuje miast ogłosić upadłość a pieniądze skierować wyłącznie na wypłaty pieniędzy wierzycieli. Niedawno byłem wypłacić oszczędności i co? I mogę danego dnia tylko tyle a tyle. A jak następnego nie zechcą mi wypłacić bo za dużo ludzie wyciągnęli? Nic to ja już mój strajk zrobiłem. Wyciągnąłem (choć w dwóch częściach) me całe oszczędności i trzymam w skarpecie. Może bez odsetek, ale mnie żadna pani w okienku nie powie teraz ile mogę wziąć, kiedy mogę wziąć i czy mogę wziąć. Przyjdzie w końcu ten dzień gdy wszystko jebnie jak tak dalej pójdzie i albo będziesz mieć swe jaja, kasę i broń przy sobie, albo będzie źle.

Dobrze napisa

Zgłoś Odpowiedz

Gość

17:04 [20.11.2010]

Gość

Swoja droga ciekawe co by się stało jakby banki (przez kreacje pieniądza) nie miały co ludziom wypłacać. Zamieszki? Wojna? P

nic, pare lat temu bylo to w Argentynie, ludzie z dnia na dzien zostali bez kasy, i co? i nic, zostali dymnieci i pozostało im sie tylko oblizac i współpracowac. Kupujta złoto i srebro, jak macie oszczednosci to ich wartosc w ten sposob wzrosnie, a te same pieniadze w bankach pracuja na ich wlascicieli.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

17:21 [20.11.2010]

Starszy klopowy

Nieco ekonomii liznąłem i to co facet mówi to święta prawda. Banki obracają większą ilością gotówki niż same mają, zresztą komu zawdzięczamy światowy kryzys, no komu? BANKOM!! I jeszcze się tych darmozjadów ratuje miast ogłosić upadłość a pieniądze skierować wyłącznie na wypłaty pieniędzy wierzycieli. Niedawno byłem wypłacić oszczędności i co? I mogę danego dnia tylko tyle a tyle. A jak następnego nie zechcą mi wypłacić bo za dużo ludzie wyciągnęli? Nic to ja już mój strajk zrobiłem. Wyciągnąłem (choć w dwóch częściach) me całe oszczędności i trzymam w skarpecie. Może bez odsetek, ale mnie żadna pani w okienku nie powie teraz ile mogę wziąć, kiedy mogę wziąć i czy mogę wziąć. Przyjdzie w końcu ten dzień gdy wszystko jebnie jak tak dalej pójdzie i albo będziesz mieć swe jaja, kasę i broń przy sobie, albo będzie źle.

rozumiem cię

Zgłoś Odpowiedz

Gość

18:57 [20.11.2010]

Kryzys to "kapitalizacja kapitału".
Facet ma rację. Nikt rozsądny nie trzyma kasy w banku tylko w "ziemi" :)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:38 [20.11.2010]

Najlepszy sposob na zmiane ukladu sil i zmiane obozu rzadzacego.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

22:29 [20.11.2010]

Dawno już używam konta po to tylko żeby na nie wpływały pieniądze a potem natychmiast je wypłacam i obracam gotówką.Ciągle dostaje propozycje różnych kredytów , linii kredytowych oraz intratnych lokat. ale dosyć już płaciłem frycowego .Za gotówkę kupię świnie na wsi za 3 pln za kg a nie nafaszerowane gównem niewiadomo co w markecie.Za gotówkę kupuję drewno do kominka zamiast gazu z ciągłymi podwyżkami. Coraz więcej ludzi ubiera się w lumpeksach nie dlatego że są biedni ale dlatego żeby nie dawać zarabiać międzynarodowym spekulantom.Jeśli trzeba to wrócimy do handlu wymiennego miasto -wieś .Dość robienia z nas głupków.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

15:49 [21.11.2010]

Ja tez nie trzymam w banku... mam swoje sekretne miejcse o ktorym wie tylko jedna upowazniona osoba.

Zgłoś Odpowiedz

Broker

16:14 [21.11.2010]

Banki powinny byc tylko panstwowe...bo prywatne Banki to zlodziejstwo i przekrety...a potem kryzys i Ojczyzno ratuj!

Zgłoś Odpowiedz

Gość

18:02 [21.11.2010]

Od wielu lat stosuję mój prywatny bojkot banków i nie trzymam tam pieniędzy. Co więcej bardzo dobrze na tym wychodzę.

Zgłoś Odpowiedz

Miś

18:49 [21.11.2010]

Jestem za , nie lubię złodzieji w majestacie prawa ,które sami uchwalili.
Proponuje u nas taką incjatywę , pan Bielecki nas poprze.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

20:59 [21.11.2010]

zacznijcie inwestowac w zlote bulionowe monety i srebro ....

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:16 [21.11.2010]

Tak, banki na nas zarabiaja. Ale to MY wszyscy temu sprzyjamy. Jedni biora kredyty a drudzy zakladaja lokaty. % kredytow > % lokat. Skad spoleczenstwo ma wypelnic roznice? Panstwo pomoze pustym pieniadzem (w uproszczeniu inflacjom) i dziura budzetowa ... Caly ten system ma tylko 1 zalete - pewna stabilizacje.

Zgłoś Odpowiedz

Gość

21:50 [21.11.2010]

mam nadzieję że kiedyś to nastąpi :)

Zgłoś Odpowiedz

Gość

22:40 [21.11.2010]

nawet gdybyśmy chcieli wszyscy (większość) wypłacić kasę z banków i zorganizować to w krótkim czasie to organizatorzy trafili by do więzień za terroryzm, a info byłoby tłumione to jest real........ :-)

Zgłoś Odpowiedz

GośćSowa

02:36 [22.11.2010]

Gość ma rację, banki są bezczelne i poniżają ludzi jakby miały do tego prawo. Dzięki klientom funkcjonują i klientów powinny szanować, każdy z nas powinien domagać się szacunku od banku, w którym ulokował własny kapitał. To nieprawda, że banki są bogate, banki nie są wypłacalne, gdyby każdy "Kowalski" postanowił wypłacić swój kapitał to te "bogate" instytucje poszłyby z torbami, żaden bowiem bank nie jest wypłacalny w 100 procentach.
Wszystkie te instytucje żerują na ludzkiej głupocie i braku skutecznego porozumienia między ludźmi, podobnie jak w pewnej klice z Bazylei, której bardzo zależy na tym, by Polacy byli podzieleni, gdybyśmy trzymali się razem, nie byłoby silniejszego państwa w Europie.
To jest nasza narodowa tragedia, może pokolenia to zmienią?

Zgłoś Odpowiedz

4

06:18 [22.11.2010]

banki to maly pikus ale to co robia fundusze emerytalne to dopiero komedia tylko wiekszosc z nas dopiero o tym sie dowie za 20-40 lat
odkladajac pieniadze na fundusz dla jakiegos amplico czy polsatu czy innego badziewia przez 45 lat na starosc dowiemy sie ze dostaniemy GOWNO bo fundusz upadl albo ze za malo pracowalismy bo powinnismy pracowac 100 a najlepeij nie dozywac emerytury wcale a pozniej naglosni8a w mediach ze mlodzi musza placic na emerytow-co jest glupota bo kazdy emeryt sam zbiera swoje pieniadze przez te lata pracy
tylko ze budynki funduszy i zusu kosztuja tyle co tysiace emerytur na ktore brak pieniedzy ale na te instytucje nigdy nie brak bo biora jak swoje

Zgłoś Odpowiedz

Gość

09:29 [22.11.2010]

Ale pomyślcie. W USA ratowali np. Goldmana bo stwierdzili, że "za duży żeby upaść". A parę dni temu gdzieś wyczytałem, że aby stać się ich klientem trzeba wpłacić im co najmniej 5 000 000 $.
Co to znaczy: że zwykły śmiertelnik nie jest klientem tego banku a tylko bardzo bogaci = wpływowi ludzie (np. politycy).

Zgłoś Odpowiedz

obejrzyjcie sobie

12:48 [24.11.2010]

"wezwanie do przebudzenia" i "zeitgeist" /w googlach z pol napis

Zgłoś Odpowiedz

młotkowy

17:16 [03.12.2010]

nic to nie da bo jednym klawiszem zablokują wypłaty np do 1oo zeta i wojna domowa gotowa, albo zdenominują o 4 zera i będziesz miał na bochenek chleba, za komuny też tak robili i ludzi olali....niestety zrobią z nami co zechcą i nie mamy na to wpływu...

Zgłoś Odpowiedz

Gość

23:39 [04.12.2010]

Gość

Ale pomyślcie. W USA ratowali np. Goldmana bo stwierdzili, że "za duży żeby upaść". A parę dni temu gdzieś wyczytałem, że aby stać się ich klientem trzeba wpłacić im co najmniej 5 000 000 $.
Co to znaczy: że zwykły śmiertelnik nie jest klientem tego banku a tylko bardzo bogaci = wpływowi ludzie (np. politycy).


Czytałem, że niedawno Goldman Sachs na samej tylko spekulacji żywnością zarobił 5 mld dolarów. A miliony ludzi na świecie głoduje, a ci spekulacjami podbijają ceny żywności. Etykę już od ponad wieku mają głęboko w d..pie. Pozdrawiam

Zgłoś Odpowiedz

Gość

23:46 [04.12.2010]

Gość

Jestem ZA!!!!!, Tak złodziejskiego systemu jak bankowy nie ma na świecie, manipulują prawem, giełdami a nawet całymi państwami. Operuja pieniądzem który jest tylko zapisem księgowym a nie wartością. Przypomnę stare powiedzenie "Jesli ukradniesz 1mln $ - jesteś złodziejem, jesli bank ukradł po 1$ jednemu milionowi klientów - wzrosła jego zyskowność". Dość dominacji banków. To banki wprowadzaja po cichu niewolnictwo okupione wieloma latami pracy na cięzkie odsetki. Zabrać bankom pieniądze i to jak najszybciej!!!!!

Poniżej podaję kilka ciekawych linków na temat pieniądza i jego roli w Świecie. Może być ciekawie. Szczególnie polecam film: "Pieniądz jako dług", jako podstawa wiedzy: http://dwagrosze.blo(…).html i pozostałe materiały, nazwijmy je klasyką: http://video.google.(…)9947# http://www.youtube.c(…)wM4W9